שיעור חופשי | ניסן תשפ"א | מרץ 2021 | גליון 133
הכובד של האחריות לניהול הלמידה הועבר אל הסטודנטים, והמרצים היו זמינים להיוועצות טלפונית או בדואר אלקטרוני לאורך כל השנה. “בתוכנית לתואר ראשון בחינוך לגיל הרך התמקדו בסוגיית ההורים ובתקשורת עם הגננות בתנאי למידה מרחוק. הושם דגש על לימודים בימי משבר לעומת ימי שגרה ועל ההשלכות של שינויים אלה על ניהול צוותי הגן. בהתנסות המעשית בהוראה נעשתה התאמה לשטח, וההדרכה הפדגוגית נעשתה מרחוק גם לאחר שעות הלימודים בגן ובשיתוף עם הגננת המאמנת. “בתוכנית לתואר ראשון בחינוך לבית הספר היסודי התבצעה ההתנסות המעשית בהוראה מרחוק ומקרוב לסירוגין. המכללה פתחה מסלולי הכשרה מואצים להסבת אקדמאים להוראה ומסלול ייחודי להכשרת תומכי הוראה. בתוכנית לתואר ראשון בחינוך לבית הספר העל-יסודי ההתנסות המעשית בהוראה התבצעה מרחוק בלבד, מאחר שבתי הספר העל-יסודיים נותרו סגורים. בחינוך המיוחד נמשכו הלימודים במסגרות החינוך כבשגרה. לכן, ההתנסות המעשית בהוראה נערכה פנים אל פנים בשילוב הוראה מרחוק עד כמה שהתאפשר. “בקרב סגל ההוראה, שהתבקש להפוך את ההרצאות מפרונטליות למקוונות, נעשו התאמות מתחייבות בתכנון הקורסים. הסגל תודרך להתחשב בקשיים החדשים של הסטודנטים, למשל, לגלות גמישות במועדי הגשת משימות ומטלות אקדמיות וכן בקצב ההוראה. התגמשות נוספת היתה בהתנסות המעשית בהוראה, שחפפה לשעות העבודה של הסטודנטים. אפשרנו שינויי שיבוצים במסגרות ההתנסות המעשית בשל שינוי מקום המגורים בעקבות חזרה לבית ההורים, והובאו בחשבון בעיות בנושא בריאות של בני משפחה. נוסף על כך, חולקו מחשבים ניידים לסטודנטים שהזדקקו להם". לימור דומב “הסגל תודרך להתחשב בקשיים החדשים של הסטודנטים, למשל, לגלות גמישות במועדי הגשת משימות ומטלות אקדמיות וכן בקצב ההוראה” 23 | שיעור חופשי צילום: נעמה בן שמחון איור: לאו אטלמן
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==