תלמוד תורה כנגד כולם | גליון 1 | תשרי תשפ"ב

בכלהילדים, ליצורעמםקשרמחזקבאמצעות מבט ידידותי או מילה טובה, ולתת ביטוי גם לאותם תלמידים שפחות במרכז העניינים. אני יכול לומר במפורש שב"ה הצלחתי להתיידד עם התלמידים, והעובדה שהם שמחים מאוד לקראתי היא ההוכחה הטובה ביותר לכך. אני מדגיש זאת מפני שהשפעה חינוכית אמיתית – במיוחד בדור של היום – יכולה לצמוח אך ורק מתוך ידידוּת וקירוב הדעת. ומתי נכנסת להנהלה הרוחנית של התלמוד תורה? אחרי כשנה וחצי שבהן ביקרתי בכיתות והכרתי מקרוב את המוסד ואת הצוות המעולה שלו, נקראתי להצטרף אל ההנהלה הרוחנית של הת"ת, ומאז אני משתדל למלא את התפקיד באמונה ובאכפתיות. מה כולל תפקיד ההנהלה הרוחנית? שורה ארוכה של דברים. ראשית, הצבת חזון לתלמוד תורה. כל מוסד חייב שיהיה לו חזון או במילים פשוטות יותר – שאיפות ויעדים מוגדרים. אלא שחזון הוא מושג רחב והמסע אליו עובר בהרבה מאוד תחנות ביניים. מישהו צריך גם להכווין את הרכבת ולעודד את התקדמותה דרך כל אותן תחנות. מלבד זאת, תמיד טוב שיש עיניים נוספות שבוחנות את הנעשה, יוזמות ומעודדות צעדים חיוביים ומתריעות מפני תופעות בלתי חיוביות. פ"א ˘˙ ס¿ לֵֹו ƒּ ב"ה, כ ים, ƒ ים וקַ אקֲ הוּב ƒ ָר ˜ ¿ ים י ƒ ידִ ƒ ּקַ לֹ¿ מ ˙ מ¿ נוֹן! ƒ ׁלָֹנו ּה ˘ֵ מֵהקַ יּוֹם וָהָלֹ¿ אָה י ֶׁלָֹּנוּ... ˘ ּוֹרָה ˙ ּקַ לֹ¿ מוּדִ ˙ ֶׁלֹ הקַ ˘ ֶׁלָֹּנוּ, כּ¿ לֹוֹמקַ ר ˘ ˜ ֶׁהוּא אקַ ך¿ ו¿ רקַ ˘ מ¿ נוֹן ƒ ה ,˙ֹ יּו ƒ ּוּג ˆ ƒ ו¿ י ˙ֹ יּו ƒ יג ƒ חקֲ ג ˙ֹ ז¿ דִּקַ מּ¿ נוּיו ƒ יר בּ¿ ה ƒׁ˘ָ ה' נ ˙ ֶׁבּ¿ עֶז¿ רקַ ˘ מ¿ נוֹן ƒ ה חקַ מָּה וּג¿ דִוֹלָֹה – ˙ ׁ¿ פָּחָה אקַ חקַ ˘ ƒ ֶׁלֹ מ ˘ ָׁה ˘ָּ ֵּן לֹ¿ כקֻ לָֹּנו ּהקַ ר¿ ג ˙ ƒּ ֶׁי ˘ ¿ ו כ¿ פקַ ר חקַ בּקַ "דִ. ƒּ י, ב ƒּ ֶׁלֹ הָרקַ ב ˘ ּוֹרָה ˙ ּקַ לֹ¿ מוּדִ ˙ הקַ ˙ ׁ¿ פּקַ חקַ ˘ ƒ מ ים ƒ אוֹמ¿ ר ˙ י ƒ י )בּ¿ רוּס ƒּ ֶׁלֹ הָרקַ ב ˘ֹ ¿ בָאו ˆ ƒּ ים ב ƒ ֶׁאקֲ נקַ ח¿ נו ּחקַ יָּלֹ ˘ , מ¿ נוֹן אוֹמֵר ƒ הקַ ה ֶׁלָֹּנוּ...(. ˘ מ¿ נוֹן ƒ ¿ נוּ' לֹקַ ה ˆ מּקַ ƒ ֶׁלֹּו ֹ'א ˘ ינָה ƒּ הקַ מּקַ נ¿ ג ˙ֶ ֶׁא ˘ , יר כָּזֶה ƒׁ˘ ׁגּקַ ם ˘ֵ יָּא אקַ דִ¿ מוּרָא". ו¿ י ƒ י אקַ ר¿ מ ƒ "מ ם ו¿ מ¿ דִָן. ƒ ָׁמקַ י ˘ ידִ רֵא ƒ ס ˙ֹ ֵּבו ˙ ֵׁי ˘ חקַ יָ"לֹ זֶה רָא לֹקַ ָי¿ ח יָּדִ ƒ ים עָלֵֹינו ּמ ƒ ים, רוֹא ƒׂ˘ֹ ֶׁאקֲ נקַ ח¿ נו ּעו ˘ ֶׂה ˘ ים וּב¿ כָלֹ מקַ עקֲ ƒ ֶׁאקֲ נקַ ח¿ נו ּהוֹלֹ¿ כ ˘ וֹם ˜ָ בּ¿ כָלֹ מ י! ƒּ ֶׁלֹ הָרקַ ב ˘ ים ƒ ים, חקַ יָּלֹ ƒּ י ƒּ˙ ƒ ים אקֲ מ ƒ ידִ ƒ ֶׁאקֲ נקַ ח¿ נו ּחקֲ ס ˘ הקַ גּ¿ אקֻ לָֹּה! ˙ֶ יא א ƒ י? לֹ¿ הָב ƒּ ֶׁלֹ חקַ יָּלֵֹי הָרקַ ב ˘ ימָה ƒׂ˘ ¿ּ י הקַ מ ƒ וּמקַ ה ים: ƒּ י ƒ ידִ ƒ חקֲ ס ˙ֹ וֹרו ˜ ¿ ָׁה מ ˘ֹ ׁ¿ לֹו ˘ מ¿ נוֹן בָּנוּי עקַ לֹ ƒ ֵר, הקַ ה ˙ֹ בּ¿ אֹפֶן מ¿ פֹרָט יו ." ˙ֹ ה¿ יו ƒ יחו ֹלֹ ƒ ¿ לֹ ˆ ¿ בָּרֵך¿ יקַ ˙ ƒ : "ה' י ˙ֹ ¿ וו ˆ ƒ ¿ נֵי מ ˙ י לֹ¿ חקַ ƒּ חוּלֹ הָרקַ ב ƒ . א 1 ם ו¿ לֹקַ מ¿ דִָן ƒ ָׁמקַ י ˘ ידִ י¿ רֵא ƒ חָס ים. ƒ ָּׁר ˘ קֻ ˜ ¿ ים – מ ƒ ֶׁפּוֹעקֲ לֹ ˘ ¿ י... וּכ ƒּ ׁ¿ לֹוּחֵי הָרקַ ב ˘ נָּם ƒ ים ה ƒ ידִ ƒ יָּר: "חקֲ ס ƒ ¿ גָּם בּ¿ סֵפֶר 'הקַ יּוֹם יוֹם', ח' בּ¿ א ˙ ƒּ . פ 2 ." ָּׁר בּקַ כֹּלֹ: ˘ קֻ ˜ ¿ וקַ אקֲ זקַ י הוּא מ ידִ ƒ ֵׁן חָס ˘ָ ידִ, י ƒ ידִ, אוֹכֵלֹ חָס ƒ הוֹלֵֹך¿ חָס ˙ּ יחו ƒ ּׁ¿ לֹ ˘ הקַ ˙ ים בּקַ עקֲ בוֹדִקַ ƒ נ"ב: "כָּלֹ הקַ פּ¿ רָט ˘˙ י ƒ ים הָעוֹלָֹמ ƒ ּׁ¿ לֹוּח ˘ נּוּס הקַ ƒ י בּ¿ כ ƒּ ב¿ רֵי הָרקַ ב ƒּ . דִ 3 קֻ דִָּה זו ֹ– ˜¿ נ ƒּ ים ב ƒ חקֲ דִוּר ˙ֹ ה¿ יו ƒ ים לֹ ƒ יכ ƒ ¿ ר ˆ , ָה ˆּ חו ˙ֹ הקַ מּקַ ע¿ יָנו ˙ קַ ˆָ וקַ הקֲ פ ˙ּ ּוֹרָה ו¿ הקַ יּקַ הקֲ דִו ˙ הקַ ˙ קַ ˆָ ֶׁלֹ הקֲ פ ˘ ." יך¿ ƒ קַ דִ זֶה מוֹלֹ ˆ ּכֵּי ֵנו ˜ ¿ דִ ƒˆ יחקַ ƒׁ˘ ¿ פּ¿ נֵי מ ˙ קַ בָּלֹקַ ˜ ¿ לֹ ינָה ƒּ יב לֹקַ מּקַ נ¿ ג ƒׁ˘ ¿˜ ים, נקַ ƒּ לֹ ƒּ הקַ מ ˙ֶ לֹ¿ מקַ דִ א ƒ אָז בּוֹאו ּכּקֻ לָֹּנו ּנ ,˙ּ ¿ לֹקַ הקֲ בו ˙ ƒ מ¿ חָה וּב¿ ה ƒׂ˘ ¿ּ יר יקַ חקַ דִ, ב ƒׁ˘ָ ו¿ ...נ ּוֹרָה!!! ˙ ּקַ לֹ¿ מוּדִ ˙ ֶׁלֹ הקַ ˘ מ¿ נוֹן ƒ הקַ ה ˙ֶ א ¿ בָא הָרֶעבֶּע – ˆ ƒּ ב ים. ƒ אָנו ּחקַ יָּלֹ – ˜ֶׁ˘ֵ ו¿ ח ˙ּ ירו ƒ מ¿ ס ƒּ ב ים ƒ לֹ¿ חָמ ƒ נ ָטָן ˜ ָּחוֹן ˆƒ כָּלֹ נ ים ƒ עוֹדִ דִּקַ ר¿ גָּה עוֹלֹ ם ƒ ָׁמקַ י ˘ ˙ ר¿ אקַ ƒ י ,˙ּ ידִו ƒ בּקַ חקֲ ס ים. ƒ מּוּדִ ƒּ וּבקַ לֹ ˙ ' פעם נוספ ˙ חוזרים עלֹ ה'בי ר: ˙ ב איטי יו ˆ˜ עוברים לֹ וֹעֵדִ ˆ י ƒ ֶׁאקֲ נ ˘ ¿ )וּ(כ ים עָלֹקַ י – ƒ רוֹא ם ƒ ָׁמקַ י ˘ ˙ ר¿ אקַ ƒ י בּ¿ כָלֹ דִּ¿ רָכקַ י! או ֹבָּר¿ חוֹב, ˙ ƒ בּקַ בּקַ י ׁדִּקֻ ג¿מָה, ˘ֵּ ׁקַ מ ˘ ¿ מ ידִ – ƒ ֵׁן חָס ˘ָ הוֹלֵֹך¿ , אוֹכֵלֹ, י ימָה)!( ƒׂ˘ ¿ּ זו ֹהקַ מ ב הרגילֹ: ˆ˜ חוזרים לֹ יָּא אקַ דִ¿ מוּרָא ƒ י אקַ ר¿ מ ƒ מ ˙ּ יחו ƒ ׁ¿ לֹ ˘ּ ׁלָֹנו ˘ֵ י יעקַ הָעוֹלָֹם ƒ לֹ¿ הקַ כ¿ ר ˙ּ לֹ¿ -כקַ ף ז¿כו כ¿ פקַ ר חקַ בּקַ "דִ ƒּ ּוֹרָה ב ˙ ּקַ לֹ¿ מוּדִ ˙ זו ֹהקַ מּקַ טָּלָֹה: ָּׁעָה – ˘ יעָה הקַ ƒּ ג ƒ ה יא הקַ גּ¿אקֻ לָֹּה)!( ƒ לֹ¿ הָב לֹי ˜ ור מוזי ˘ י ˜ טע ˜ ב איטי: ˆ˜ וב מעבר לֹ ˘ י חקַ יָּלֹ ƒ י אקֲ נ ƒּ ּכ רקַ בֵּנו ֶׁלֹ ˘ ּ¿ רָב הָאקַ חקֲ רוֹן – ˜ בּקַ ׁוֹן, ˘ א ƒ ָּב ר ˆƒ נ קֻ דִָּה – ˜ ¿ּ לֹּוּי פ ƒ לֹ¿ כָלֹ מ ידִ עוֹמֵדִ מוּכָן ƒ ָּמ ˙ ידִ, ƒ )חקַ יָּלֹ!( חָס ם ו¿ לֹקַ מ¿ דִָן ƒ ָׁמקַ י ˘ י¿ רֵא ב הרגילֹ: ˆ˜ וחוזרים לֹ יָּא אקַ דִ¿ מוּרָא ƒ י אקַ ר¿ מ ƒ מ ˙ּ יחו ƒ ׁ¿ לֹ ˘ּ ׁלָֹנו ˘ֵ י יעקַ הָעוֹלָֹם ƒ לֹ¿ הקַ כ¿ ר ˙ּ לֹ¿ -כקַ ף ז¿כו כ¿ פקַ ר חקַ בּקַ "דִ ƒּ ּוֹרָה ב ˙ ּקַ לֹ¿ מוּדִ ˙ זו ֹהקַ מּקַ טָּלָֹה: ָּׁעָה – ˘ יעָה הקַ ƒּ ג ƒ ה יא הקַ גּ¿אקֻ לָֹּה)!( ƒ לֹ¿ הָב רגבוה: ˙ 'אבלֹבטוןאחדִיו ˙ חוזריםעלֹה'בי יָּא אקַ דִ¿ מוּרָא ƒ י אקַ ר¿ מ ƒ מ ˙ּ יחו ƒ ׁ¿ לֹ ˘ּ ׁלָֹנו ˘ֵ י יעקַ הָעוֹלָֹם ƒ לֹ¿ הקַ כ¿ ר ˙ּ לֹ¿ -כקַ ף ז¿כו כ¿ פקַ ר חקַ בּקַ "דִ ƒּ ּוֹרָה ב ˙ ּקַ לֹ¿ מוּדִ ˙ זו ֹהקַ מּקַ טָּלָֹה: ָּׁעָה – ˘ יעָה הקַ ƒּ ג ƒ ה יא הקַ גּ¿אקֻ לָֹּה)!( ƒ לֹ¿ הָב ב איטי: ˆ˜ , ב ˙ ופעם נוספ כ¿ פקַ ר חקַ בּקַ "דִ ƒּ ּוֹרָה ב ˙ ּקַ לֹ¿ מוּדִ ˙ זו ֹהקַ מּקַ טָּלָֹה: ָּׁעָה – ˘ יעָה הקַ ƒּ ג ƒ ה ים הקַ גּ¿אקֻ לָֹּה)!!!( ƒ יא ƒ מ¿ ב המילֹים ˙ א הערה: ˙ ו ˘ המודִג '˘ ודִ ˜ ון ה ˘ רים ב'לֹ ˘ פילֹה( ˙ )כמו ב ּוֹרָה ˙ ּקַ לֹ¿ מוּדִ ˙ מ¿ נוֹן הקַ ƒ ה ˙ ינקַ ƒּ בּ¿ מקַ נ¿ג יָּא אקַ דִ¿ מוּרָא" ƒ י אקַ ר¿ מ ƒ "מ ורה כפר חב"דִ ˙ לֹמודִ ˙ יבה ו ˘ י )ע"ר( ˘ לֹלֹ"הזי"עמלֹיובאוויט ˜ ו ˆ ז ˜ ח ˆ אדִמו"ררבייוסףי ˜" לֹכ ˘ מיסודִו יאדִורנו ˘ אדִמו"רנ ˜" לֹכ ˘ ו ˙ יאו ˘ ׁובנ ˘ֵ ָׁו י ˘ ¿ ּמֵעקַ כ ֶׁלָֹּנו ˘ ּוֹרָה ˙ ּקַ לֹ¿ מוּדִ ˙ לֹקַ מ¿ נוֹן ƒ ֹה ¿ ƒֹ ¿ ƒ חלק מתלמידי הת"ת (בשורה הראשונה) בקעמפ 'גן ישרא המאמץ היה כדאי. דף המנון הת"ת וההסבר הנלווה אליו שהופץ בין התלמידים בצבא הרבי. 18 תשרי תשפ"ב l תלמוד תורה כנגד כולם

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==