תלמוד תורה כנגד כולם | גליון 1 | תשרי תשפ"ב
התלמוד תורה שלנו הוא למעשה בבוּאה של כפר חב"ד. כשם שהכפר בכללו מורכב מכמה קהילות, גילאים וסגנונות, כאשר המכנה המשותף לכולם הוא מחויבות לרצון ה' לאור הוראותיו הקדושות של הרבי, כך גם התלמוד תורה ממזג גוונים שונים של תלמידים, כאשר הצד השווה לכולם הם הערכים התורניים והחסידיים שעל ברכיהם אנחנו מחנכים ומגדלים אותם. אנו משתדלים לעשות כמיטב יכולנו כדי להעניק לתלמידינו האהובים מקסימום אהבה, מקסימום הרגלים נכונים, מקסימום תורה, מקסימום מידות טובות ומקסימום ערכים של יראת שמים וחסידישקייט. ב"ה התברכנו במחנכים ובמורים חמים ומסורים, המשקיעים את ניסיונם, מקצועיותם ונשמתם – בתלמידיהם. לצידם פועלים אנשי ייעוץ והוראה מתקנת שמקדמים אישית תלמידים הזקוקים לכך. הצוות כולו עובד יחד בנועם ובחברות, בבחינת "איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק". יש לנו 'חדר מורים לומד' שאחת לשבוע מתכנס עם סדר יום משמעותי. באספות השבועיות אנחנו מנתחים אירועים, מפיקים לקחים ומגבשים תוכניות פעולה חינוכיות כמו גם מִבצעים חסידיים, עם דגש על מועדים מיוחדים בלוח השנה היהודי והחב"די. האווירה בתלמוד תורה רגועה, הכיתות יפות ומטופחות, החצר רחבת ידיים ויש בה מקום לסוגים רבים של פעילות. אנחנו דואגים לתוכניות תוספתיות המתאימות לכלל התלמידים. אלה כוללות, בין השאר, גינון (בכל זאת כפר...), טעמי המקרא, מקהלת ילדים (כך לדוגמה הפקנו את 'המנון התלמוד תורה'), פיתוח כישורי עמידה ונאום מול קהל (התלמידים מתאמנים לחזור שיחות קודש של הרבי) ועוד. ליהנות מכולם אם הזכרנו את צוות התלמוד תורה, יש נקודה אחת חשובה שברצוני להדגיש: לא פעם אני שומע הורים או תלמידים המאחלים לעצמם מחנך מסוים "כמו שהיה לאח שלי" או "כמו זה שלימד את הבן הגדול שלי". כל הורה וכל ילד עם העדפותיו האישיות. פעמים שהם מתחברים לצד האנושי, פעמים לשיעור הקומה התורני, פעמים למקצועיות, פעמים לקשר הבין אישי הטוב עם התלמידים וכו'. אז יש לי סוד בשבילכם: בתלמוד תורה שלנו אנחנו עושים הכול כדי שתרגישו כל מורה ומורה בכל הכיתות וכדי שהילד שלכם ייהנה – במקביל – מכישוריהם של כלל המורים. איך עושים זאת? אנחנו מזהים את הכישרון המיוחד שיש לכל מורה ומוסרים לו את האחריות להביא את יכולותיו וכישרונותיו גם מחוץ לכותלי כיתתו. ממנים אותו 'רכז' למקצוע או תחום מסוים. לדוגמה, 'רכז תושב"ע' שתפקידו להכין תוכניות עבודה שנתיות יחד עם הצוות הרלוונטי בכל הכיתות. ביחד הם מתכננים את הידע והמיומנויות שיוקנו לתלמיד בכל כיתה – בכיתה א' הילד יידע כך וכך, בכיתה ב' יוסיפו לו גם את הרכיב הזה, בכיתה ג' הוא יעלה מדרגה אחת נוספת, וכן הלאה. כמו כן יש לנו 'רכז הכלה והשתלבות', 'רכז שכבה', 'רכז הלכה', 'רכז חברתי' ו'משפיע'. אין מוביל ומובל עניין נוסף, חשוב ומרכזי לא פחות: פעמים רבות צף ועולה בחלל האוויר הדיון על מקומם המדויק של ההורים אל מול אנשי הזמנה לשותפוּת דבר המנהל 4 תשרי תשפ"ב l תלמוד תורה כנגד כולם
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==