תלמוד תורה כנגד כולם | גליון 1 | תשרי תשפ"ב

בשנה החולפת הוכיח צוות המחנכים והמורים של התלמוד תורה גמישות רבה וכושר הסתגלות למופת. בכמה מפגשי הכשרה ובעיקר דרך הפרקטיקה הוא למד לתפעל כיתות דרך הזום, ומהר מאוד הצליח לפתח דרכי למידה חדשות ואפילו חדשניות. אבל תשפ"א כללה, כמובן, גם לא מעט אתגרים וכשלים. זה אפוא הזמן להביט לאחור, לסכם ולהפיק לקחים. איך אתם מסכמים בכמה משפטים את שנת הקורונה שהייתה? זו הייתה ללא ספק שנה הרב רויטמן: מאתגרת, שנה שהצריכה חשיבה כיצד להצליח ללמד גם מרחוק, על אף הקושי המובן הכרוך בכך. בחלק מן המקרים נדרשנו להמציא שיטות דרבון חדשות שיגרמו לתלמידים להיכנס לשיעורים. השנה הזאת נחלקה לשתיים. הרב מדר: עד אחרי חג הפסח הלמידה לא היתה סדירה, וקשה היה 'להגיע' באופן רציף לכל תלמיד ותלמיד. במחצית השנייה של השנה, לעומת זאת, התאפשר לנו לקיים רצף לימודי ולקדם בהצלחה תהליכים משמעותיים בכל התחומים החשובים, דוגמת לימוד גמרא מתוך הבנת פירוש המילים ומשמעות כל קטע (בהתחלה מגמרא מחולקת ובהמשך מתוך גמרא עם 'צורת הדף'), וכתיבה וניסוח. חייב להודות בכנות, שכל הרב יעקובוביץ': הקונספט הזה של למידה מרחוק גבה ממני אנרגיות רבות ביותר ומעת לעת אף הביא אותי למצבים של כמעט חוסר אונים. עם זאת, היו גם רגעים יפים של הצלחה ב"ה. לא התשפ אז מה היה לנו השנה? סגרים ולמידה מרחוק, קפסולות, בידודים, מסכות ואלכוג'ל. עם סיום תשפ"א ולקראת התשפ"ב הבאה עלינו לטובה, התיישבו מחנכי התלמוד תורה סביב שולחן אחד עגול כדי לספק לנו נקודות מבט אישיות ומקוריות על שנת הקורונה שהייתה. שאלנו אותם האם בצד החסרונות הידועים והמובנים, הם מצליחים לראות בשנה החולפת גם יתרונות. כמו כן היינו סקרנים לדעת איזה דבר חדש הם למדו במהלכה על עצמם ועל תלמידיהם. ולקינוח התעניַנו מה מן השנה הזו ישמחו המחנכים לקחת איתם הלאה זום אאוט l 6 תשרי תשפ"ב l תלמוד תורה כנגד כולם

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==