תלמוד תורה כנגד כולם | גליון 1 | תשרי תשפ"ב

פעם קיבלתי מהורים תגובות בסגנון "אנחנו נהנים כל יום מהשיעורים שלך שנשמעים בכל חלל הבית". מצד שני, אף שמחמאות זה דבר נחמד, לפעמים חשתי מובך מעודף החשיפה שהלמידה מרחוק כפתה עליי. ההתמודדות עם הלמידה מרחוק הרב אושר: לא הייתה פשוטה. בעיקר מצידם של הילדים. אבל אט אט נכנסנו לשגרה מסויימת וגילינו שכשהקב"ה נותן לנו אתגרים, הוא גם מעניק לנו כוחות להתמודד איתם. הזדמנות לחדד רעיונות השנה הזו אתגרה אותי גם הרב אצרף: ברמה הכי אישית, שכן בתחילת השנה נאלצתי להיכנס לבידוד וזו הייתה הפעם הראשונה שבה לא פתחתי את השנה כמחנך הכיתה. פיצוי על כך קיבלתי כאשר חזרתי לכיתה, בתום הבידוד. התלמידים ממש ציפו לי וזה היה מחמם לב. אבל הרצף לא נמשך זמן רב מדיי... לאחר היכרות של כשבועיים עם הכיתה, עברנו ללמידה מרחוק במשך יותר מחודשיים. אז חזרנו לחודש וחצי בכיתה, ושוב למידה מרחוק של חודש וחצי עד סמוך לחג הפורים. ושבועיים לאחר חג הפסח חדלו הקפסולות והתאחדנו לכיתה אחת גדולה. אם לסכם, זו הייתה שנה של תהפוכות ואתגרים לא פשוטים. השנה הרב גלרנטר: החולפת הייתה שנה מאתגרת ומעניינת, שנה שכולה מבחן, לנו ולתלמידים. הערכים שלנו – יראת שמים וכל שאר 'המילים הגבוהות' – עמדו למבחן המציאות. עד כמה באמת חשוב לנו תפילה במניין, 'ונשמרתם', לימוד תורה וכו'. וזו הייתה הזדמנות לחדד את כל הרעיונות הללו אצל התלמידים. שנת הקורונה הייתה הרב ציקוושוילי: אחת השנים היותר מעניינות ומאתגרות בחיי, וזאת לא תהיה הגזמה אם נאמר שייקח לנו עוד זמן רב כדי להבין באמת את ההשפעות וההשלכות שלה על מגוון תחומי החיים שלנו. יחד עם זאת, ישנו דבר אחד ברור שאפשר לומר כבר היום – וירוס הקורונה יצר מציאות חדשה רוויית אתגרים בתחום הפדגוגיה, ומאידך גם העניק לנו הזדמנות לצמיחה ופיתוח כיוונים חדשים בתחום ההוראה, שספק אם היינו מגיעים אליהם ללא שנה זו. הייתה זו שנה מאתגרת, הרב שרעבי: מהרבה בחינות, הן לתלמידים והן למורים. וגם מהבחינה הרוחנית – המחשב קיבל לגיטימציה ממערכת החינוך והדבר מחייב אותנו עתה לערנות כפולה ומכופלת. הקשבה לנפש התלמיד במבט לאחור, תוכלו בבקשה להציג חסרונות מול יתרונות? האם היו בכלל יתרונות בשנה החולפת? החסרונות של הלמידה מרחוק הרב רויטמן: מובנים וברורים. היעדרות מוגברת של תלמידים משיעורים, התעסקות במחשב ובשאר מסיחי דעת, חסכים בכל הנוגע לקשרים החברתיים הנרקמים ומתהדקים במפגשים פנים אל פנים. וגם כשכבר חוזרים ללמידה בכיתה, זה כמעט כמו להתחיל שנת לימודים חדשה. אך בצד אלה היו גם כמה יתרונות: הלמידה מרחוק צמצמה את בעיות המשמעת והרחיבה א שהייתה משתתפים: 2' , מחנך כיתה ב הרב אבי אושר , מחנך כיתה ג' הרב יוסף יצחק יעקובוביץ' , מחנך כיתה ד' הרב דוד מדר , מחנך כיתה ה' הרב יגאל יצחק אצרף 1' , מחנך כיתה ו הרב איתן שרעבי , מחנך כיתה ז' הרב מנחם גלרנטר , מחנך כיתה ח' (מכינה לישיבה) הרב ברוך ציקוושוילי , כיתה ח' (מכינה לישיבה) הרב זאב רויטמן 7 תלמוד תורה וגני ילדים כפר חב"ד

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==