מגזין הטכניון | קיץ 2019
38 אווירונוטיקה וחלל ה למדעי התעופה 59- כנס הישראלי השנתי ה ) התקיים בתל אביב ובטכניון IACAS והחלל ( בחודש מרץ. זהו האירוע החשוב ביותר 600- בישראל בתחום התעופה והחלל והשתתפו בו כ מהנדסים, מדענים ומומחים נוספים מהארץ ומהעולם. את ההרצאות המרכזיות נשאו יו”ר רשות החדשנות ד”ר עמי אפלבום (נושא ההרצאה: חדשנות מעבר לאופק), פרופ’ איליין אורן מאוניברסיטת מרילנד (אמצעים חדשניים לחישובי זרימה), פרופ’ חואן אלונזו מאוניברסיטת סטנפורד (אופטימיזציית צורה של כלי טיס באמצעות מחשבי-על), עופר דורון, מנכ”ל מבת חלל בתעשייה האווירית (תפקיד ,) New Space תעשיית החלל הממוסדת בסביבת ה- פרופ’ פנינה אקסלרד מאוניברסיטת קולורדו בולדר (ישומים מדעיים של מערכות ניווט לווייניות גלובליות, פרופ’ קרלוס ססניק מאוניברסיטת מישיגן (אתגרים אווירואלסטיים בכלי טיס גמישים מאוד) וד”ר סוזן , המפתחת Ampaire יינג, סגנית נשיא בחברת מטוס חשמלי ללא זנב. ד”ר יינג, המכהנת כנשיאת המועצה הבינלאומית ), דיברה בכנס על ICAS למדעי האוירונוטיקה ( ”המהפכה השלישית בתעופה: אתגרים והזדמנויות”. ד”ר יינג נולדה בטייוואן וכילדה קטנה הרבתה לטוס עם אחיה הקטן לבקר את אביהם, שעבד באינדונזיה. ”היינו עולים למטוס, שני ילדים קטנים, והדיילות היו לוקחות רק אותו לתא הטייס. כשביקשתי גם, אמרו לי שזה לא לבנות. אחר כך הוא היה מספר לי כמה זה מדהים ואיך נראים הכפתורים והידיות והתצוגה בתא הטייס, ואני הייתי מקנאה ומתפלאת איך זה עובד.” לימים היא היגרה לארצות הברית כדי ללמוד אדריכלות בקורנל (”כי זה הקמפוס הכי יפה”). כמו בתיכון גם כאן היא עבדה שעות רבות ביום, אבל בסוף הסמסטר, כשהתבקשה להציג את העבודות, הציגה בעיקר את הענווה שספגה בחינוך האסייתי שלה. ”לא התפארתי, חשבתי שהעבודות ידברו בעד עצמן, אבל קיבלתי ציון גרוע. הסקתי שאני גרועה בזה והחלטתי לעזוב.” מומחים השתתפו בכנס הישראלי 600 למדעי התעופה והחלל 59- השנתי ה Ampaire ללא זנב: המטוס החשמלי של חברת ד״ר סוזן יינג
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==