מגזין הטכניון | קיץ 2023
23 ד”ר אריג’ מואסי מהפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה עוסקת במדעי הלמידה ובעיצוב סביבות למידה חדשניות חברתי-תרבותי, עיצוב למידה ואינטראקציות ופיתוח שיטות מחקר שיתופיות עם לומדים ואנשי חינוך. ד”ר מואסי מתמקדת במחקר שמשלב בין מדעי הלמידה ועיצוב סביבות למידה אינטראקטיביות תוך כדי שימוש בטכנולוגיות ומדיה דיגיטלית. דוגמאות: AI תהליכי עיצוב שיתופי של תוכני למידה ב- ), הגדרה עצמית תוך כדי מעורבות NSF 2019805( science hands-on בפעילויות מדע פעלתניות ( ), עיצוב ופיתוח סביבת למידה דיגיטלית activities שיתופית בכיתה לעידוד עזרה במתמטיקה ), למידה מבוססת נרטיב וטרנסמדיה NSF 1736103( לפיתוח אוריינות לאתיקה ואחריות מדעית .) NSF 1516684( וטכנולוגית בנוסף לכך, בעבודתה המחקרית בוחנת ד״ר מואסי ממדים חברתיים ותרבותיים של תהליכי למידה ומעורבות תלמידים. לד״ר מואסי מאמרים Journal שהתפרסמו בכתבי עת שונים בחינוך ובהם of Science Education and Technology, British Journal of Educational Technology, Journal . אחד ממאמריה האחרונים of Moral Education מתמקד בפיתוח חשיבה אתית דרך הקונספט “אחריות במחקר ובחדשנות” באמצעות פעילות במוזיאון. החוויה במוזיאון מבוססתעל “פרנקנשטיין”, הרומן של מרי שלי המתאר ממציא יומרני שבחר בהישג המדעי על פני שיקולים אתיים ואחריות ,2022 בנובמבר 25- חברתית. במאמר, שראה אור ב מסבירים ד”ר מואסי ועמיתיה כי “אחריות במחקר ובחדשנות” היא קונספט של חשיבה על השלכותיהן . המאמר מציג מתווה STEM של תגליות בעולם ה- של למידה פעילה במוזיאון. לד”ר מואסי תחביבים רבים ובהם כתיבה, צילום וקליגרפיה. “לחלק מתחביבים אלה גם היה מקום במחקר שלי,” היא אומרת. “חשיבה דרך אומנות לימדה אותי להבחין בהרכבי אינטראקציות בתהליכי למידה ולראות תהליכים אלה גם כיצירות אומנות, למשל - עם מי תלמידות מדברות, איך התנהגותם של תלמידים משתקפת דרך תנועת במרחב למידה ועם חפצים, לאן הם מביטים וכיצד מבטים אלה והתנהגות בכלל מלמדים על כוחות ודינמיקה של אינטראקציות במרחב למידה.” במסגרת מחקר שבו שיתפה פעולה עם עמותת אלרואד למדע וטכנולוגיה ערכה ד”ר מואסי ניתוח מיקרו-אנליטי שדרכו הדגישה שכל שנייה ודקה יכולות ללמד אותנו משהו חדש על התנהגותם של לומדים בסביבת למידה. דיקנית הפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה, פרופ’ טלי טל, מוסיפה ש”עיסוק מחקרי בסוגיות של גיוון והדרה חשוב במיוחד כיום, כאשר החברה הערבית מהווה כחמישית מן האוכלוסייה בישראל וכאשר מורים רבים מן החברה הערבית לומדים ומשתלמים בטכניון. המיקוד של ד”ר מואסי במגוון חברתי-תרבותי ובהוגנות יוסיף נדבך חשוב לעבודה המחקרית וההוראה בפקולטה.” החוקרים שהצטרפו השנה 18 הטכניון ערך ערב חגיגי לכבוד לסגל האקדמי. “הצטרפתם למוסד שמורשתו משתרעת על פני מאה שנה,” אמר נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון. “בעשורים הראשונים לקיומו הניח הטכניון את היסודות להקמת המדינה, ושליחותו הלאומית והחברתית היא נר לרגלנו מאז ומעולם. הייתי לאחרונה בטקס של גימלאי הטכניון וכעת אני מדבר אתכם בקבלת פנים לסגל חדש, שני הקצוות האלה ממחישים את היותנו חוליות בשרשרת היסטורית - שרשרת שהשפיעה, ותמשיך להשפיע, על מדינת ישראל ועל האנושות כולה. התקבלתם בזכות הצטיינותכם, ואנו מצפים מכם שתביאו מצוינות זו לידי ביטוי במחקר, בחינוך הסטודנטים ובחיי הקמפוס. עלו והצליחו.” המשנה לנשיא לעניינים אקדמיים, פרופ’ נעמה ברנר, אמרה לחברי הסגל החדשים: “אני מברכת אתכם על הצטרפותכם לטכניון. אני מקווה שתראו בטכניון בית ומאחלת לכם הצלחה בכל מעשיכם במחקר ובהוראה.” אלה חברי הסגל החדשים שהצטרפו לשורות הטכניון: מהפקולטה לארכיטקטורה אוסטרן ד”ר גיא שלמה ד”ר אלון וישקין ו ד”ר עומר בן פורת ובינוי ערים, ד”ר דן ברכה מהפקולטה למדעי הנתונים וההחלטות, ד”ר כריסטיאן מהפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון, מהפקולטה להנדסת מכונות, ד”ר ליה אנגל ו גרוסלר ד”ר דסטין מהפקולטה למתמטיקה, ד”ר רון לוי מהמחלקה ללימודים הומניסטיים ואומנויות, לזרוביץ ד”ר קיריל סולוביי ו ד”ר עוזי פרג , פרופ”ח יוסף קשת מהפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע”ש ויטרבי, ן מהפקולטה ד”ר יגאל גלוזמ ו פרופ”ח ויטלי שפרמן ד”ר ו ד”ר אריאלה גלזנר להנדסת אווירונוטיקה וחלל, ד”ר מהפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט, בוריס סלובודין ד”ר מהפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה, אריג’ מואסי מהפקולטה להנדסה כימית ע”ש וולפסון דן מנדלס מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית. ניקולו פוליני ו לסגל הטכניון חברי סגל חדשים הצטרפו 18 ס ג ל ח ד ש
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==