עלונדון 249

42 2017 אוקטובר עלונדון המדריך שחר שמאי ביקורתיאטרון // ה , המבוסס Evita מחזמר על חייה של אוויטה פרון, לא מסתיר את הסתירות בדמותה של אשת הרודן הכוחנית והזוהרת. למרות עיצוב הבמה המיושן, לא מומלץ לפספס ערב עם אחת הדמויות האהובות והשנואות בהיסטוריה המודרנית המלווה בלהיטים מוכרים ואהובים, ובראשם . Don’t cry for me Argentina סיפורה של אווה פרון, רעייתו הפופולרית של נשיא ארגנטינה חואן פרון - מגולל במחזמר מתקופת נעוריה הסוערים ועד למותה הדרמטי . אנחנו עדים לרגעי מפתח 33 בגיל בחייה: המעבר מעיירת ילדותה לוס טולדוס לבואנוס איירס הגדולה, צעדיה הראשונים כשחקנית, המפגש הראשון עם חואן פרון באירוע צדקה לנפגעי רעידת אדמה, וכמובן – עלייתם לשלטון. המחזמר נכתב על ידי אנדרו לויד ובר וטים רייס, מגדולי יוצרי מחזות הזמר בבריטניה, אשר אחראים למחזות נוספים, כמו ״ישו כוכב עליון״ ו״יוסף וכתונת הפסים המשגעת״. על אף העושר היצירתי וההצלחה של הפקותיהם הקודמות, ״אוויטה״ מתגלה כמחזמר הטוב ביותר של השניים. השילוב בין סיפור שובה לב, טקסט מעולה ולחנים מצוינים מעבירים את הקהל מסכת רגשית מטלטלת סביב מסע חייה של דמות מיוחדת במינה. המחזמר מציג היטב את מורכבות דמותה של אוויטה כאשת ציבור נערצת הפועלת למען עמה מצד אחד, וכשותפה בכירה למשטר כוחני, מושחת וראוותני מצד שני. אי אפשר שלא להיות מוקסמים ממנה, להזדהות איתה ולהעריץ את העוצמה שלה, ועם זאת לסלוד מהמשטר הרודני שהובילה יחד עם בעלה עד למותה בטרם עת. ההפקה הנוכחית – בכיכובה של אמה האטון – זכתה לשבחים רבים ומוצדקים, ובכל זאת לוקה במספר חולשות. ראשית, על אף המשחק המשכנע והמיומנות הדרמטית שהביאה איתה האטון לדמותה החזקה והבוגרת של אוויטה, גרסתה לדמותה הצעירה והנערית של הדיווה היא בלתי משכנעת. בנוסף, האטון מגיעה לווסט־אנד מעולם הג׳אז והבלוז, וללא הכשרה קולית קלאסית שתאפשר לה להפגין את הגמישות והשליטה הקולית הנדרשות מזמרי מחזות זמר. בעוד משתתפי מחזות זמר סטנדרטיים מתמודדים עם חומרים מוזיקליים מאתגרים שמונה מופעים בשבוע, האטון נזקקה לשיעורי פיתוח קול מיוחדים על מנת להתכונן לתפקיד. זמרים רבים המלוהקים למחזות זמר של ובר סובלים מבעיות קוליות ועייפות קולית, והוא ידוע בכתיבה מאתגרת ו״לא מתחשבת״ בזמרים. זו כנראה הסיבה לכך שאת השיר החותם את המערכה הראשונה – – האטון בחרה A New Argentina לשיר באוקטבה נמוכה יותר מאשר בביצוע המקורי. על אף שהביצוע עבד היטב, משהו מהעוצמות האצורות בשיר המקורי נפגם. את הצלילים הללו עוטפים תאורה מוצלחת ועיצוב סאונד מצוין, משחק ראוי וריקוד נהדר. ג׳יאן מרקו סקיארטי, בתפקיד המספר, מבריק בנוכחותו ומנעים בקולו לאורך המחזמר כולו, וזוכה בתגובה לתשואות מרשימות. מצד שני, עיצוב התפאורה נראה חסר הומור ומעוף; המרפסת האייקונית ממנה שרה אוויטה את המונולוג הנודע שלה מסורבלת, והבימוי לא מצליח לחלץ את המופע מהאווירה המיושנת שהיא משרה. בסופו של דבר, ״אוויטה״ מספקת לצופים מחזמר קלאסי משומן ומקצועי, וחוויה תיאטרלית משמעותית. בימים שבהם מנהיגים כוחניים עולים לגדולה ברחבי העולם, אין רלוונטי יותר מאשר להתרפק על סיפורה המסעיר של מי שסימלה במשך שנים עולם זוהר ואכזר של כוח שיצא מכלל // שליטה – ואבד. Evita Phoenix Theatre 110 Charing Cross Road, WC2H 0JP Tube: Tottenham Court Road http://tidd.ly/d5010a2e .15:00 ,’ . ה 19:45 ,’ . ב’-ש 14/10 עד .£85 - £25 .16:00 ,’ ש שחר שמאי הוא זמר־שחקן ומורה * לפיתוח קול, בוגר תואר שני כפול; בשירה קלאסית וגם במחזות זמר. שחר מלמד פיתוח קול במספר אקדמיות בלונדון ומחוצה לה, וכן בסטודיו החדש שלו באזור פינצ'לי. לפרטים נוספים ותיאום שיעורים: https://goo.gl/hguQHo העריצה הנערצת אולי המחזמר הטוב ביותר של אנדרו לויד ובר וטים רייס. הזדמנות אחרונה לצפות ב״אוויטה״ זכה לשבחים רבים ומוצדקים, אך לוקה במספר חולשות. מתוך המחזמר “אוויטה”. Pamela Raith צילומים:

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==