זכויותיך | כרך צ"ג | גיליון מס' 83 | שבט תשע"ט- ינואר 2019
2019-2018 | תשע״ט | זכויותיך 12 אופק )8( ' (סעיף ה | עובד הוראה חדש "עובד הוראה חדש" יהיה מועסק על פי תנאי הרפורמה, אף אם בית הספר בו הוא מועסק, טרם נכלל ברפורמה. )148 ,145 (סעיף | מתמחים בהוראה מתמחה בהוראה, המועסק בשליש משרה לפחות, יועסק אך ורק בתנאי הרפורמה. תקופת ההתמחות לא תעלה על שנתיים, אשר במהלכן יהיה חייב להשלים זכאות לתואר אקדמי ולתעודת הוראה. תקופת ההתמחות לא תובא בחשבון לעניין ותק לשכר ולעניין פרק הזמן הנדרש לקידום בדרגה. תקופת ההתמחות תובא בחשבון לעניין ותק לצורך קביעות, ותק למענק יובל וותק להבראה. בתקופת ההתמחות שעות בהשתלמות בית ספרית. 30 ניתן לצבור א',ב') 51 (סעיף | ) עובד הוראה לא אקדמאי קיים (כולל גננות שנים, כולל ותק צבאי, יצטרף 27 עובד הוראה בעל ותק לשכר של עד לרפורמה בתנאי שיחתום על התחייבות ללמוד ולהשלים לימודים לתואר אקדמי. שנים ומעלה, כולל ותק צבאי, 28 עובד הוראה בעל ותק לשכר של יצטרף לרפורמה בלי שיידרש לחתום על התחייבות ללמוד לתואר אקדמי. 18 , חט"ב 17 , יסודי 15 ,14 (סעיף | מבנה שבוע העבודה למורים חינוך מיוחד) מורה במשרה מלאה יעבוד חמישה ימי עבודה בשבוע, גם בבתי ספר ימים בשבוע במקרים מיוחדים, 4 ימים בשבוע. ניתן לעבוד 6 הפועלים שעות 9- באישור מנהל ביה"ס ובלבד שיום עבודתו לא יארך יותר מ במערכת השעות הבית ספרית. שעות, בהן: שעות פרונטאליות, שעות פרטניות 36 שבוע העבודה יהיה בן משרה - יעבדו 33%- ושעות שהייה. מורים במשרה חלקית - לא פחות מ בכל אחד מסוגי השעות, יחסית להיקף משרתם, בהתאם לטבלאות מבנה שבוע העבודה. . אין ״חלונות״ ואין ״דלתות״ ברפורמת ״אופק חדש״ מבנה שבוע עבודה למורה-אם / גננת-אם בחט״צ/גננת שילוב . זכאית להפחתת שעה אחת מהשעות הפרונטאליות וכן להפחתה של 1 שעה אחת משעות השהייה. . מורה אשר בהסכמתה, בשל צרכי המערכת, לא תפחית שעה 2 פרונטאלית, ייחשב כאילו הוסיפה שעת הוראה פרונטאלית אחת מעבר לשעות בהן היא מועסקת בפועל והיקף משרתה יגדל. . מבנה שבוע העבודה למורות אמהות מופיע בטבלאות בעמודים: 3 .29 ,28 ,26 ,24 )28 (סעיף | פעילויות נוספות מנהל יכול לבקש ממורה לבצע מטלות בביה"ס במסגרת תפקידיו (על פי המפורט בחוזר מנכ"ל) מעבר לשעות עבודתו. שעות בהן מתבצעת פעילות זו יתקזזו משעות שהייה של המורה באותו חודש. : פיזור ימי עבודה בשבוע ימים 5 - עד 100%-85% ימים 4 - עד 84%-70% ימים 3 - עד 69%-50% משך השיעורים דקות, כולל שעות פרונטאליות, 45 דקות, כל השאר 50 שעתיים ביום פרטניות ושהייה. השעות הראשונות 4 דקות, ישובצו בתוך 50 השעתיים שארכן . במערכת אורכה של שעה פרטנית ושל שעת שהייה הוא שווה ערך לאורכה של שעה פרונטלית בפני כיתה. יש לארגן את השיעורים ואת ההפסקות בכל מוסדות החינוך באופן כזה, שכיתה הלומדת ארבעה שיעורים ללא כל צירוף, תימצא בבית דקות, ובבתי הספר שבהם ניתנים שיעורים מצורפים 240 הספר לפחות דקה. בבתי ספר שבהם קיימת מסעדה, תאורגן תורנות מורים עם 230 - סיום השיעור הרביעי. מנהל בית הספר והמועצה הפדגוגית מוסמכים דקות. 50 להחליט אלו שיעורים מבין ארבעת הראשונים יהיו בני המזכירות הפדגוגית ממליצה על שתי אפשרויות של סידור מערכת: שני השיעורים הראשונים 9:30-8:00 הפסקת אוכל 9:55-9:30 שיעור שלישי 10:45-9:55 הפסקה 11:00-10:45 שיעור רביעי 11:50-11:00 האפשרות השנייה - כל השיעורים נפרדים, שני השיעורים הראשונים דקה. בדרך זו יהיה סדר 45 דקה כל אחד, והאחרים בני 50 בני השיעורים כזה: שיעור ראשון 8:50-8:00 שיעור שני 9:50-9:00 שיעור שלישי 11:00-10:15 שיעור רביעי 12:00-11:15 נקבע שהשיעור השישי יסתיים בשעה 14.12.98 במסמך שטמפפר מיום .13:35 ובאישור המפקח הכולל - לא לפני השעה 13:45 שיעורים המתחיל 4 לגבי סיום יום הלימודים נקבע שיום לימודים בן שיעורים לא 8 ויום לימודים בן 11:50 לא יסתיים לפני 8:00 בשעה .15:10 יסתיים לפני השעה 20.8.13 : מסמך מיכל כהן מיום אסמכתא שעות תפילה שעות תפילה בבית ספר ממלכתי דתי - תפילת הבוקר מתקיימת במסגרת השעתיים בית ספר יסודי דקות לתפילה. 20 הראשונות אשר מתוכן יוקדשו - התפילה תתקיים על-חשבון שעות העבודה. חטיבת ביניים התורנות תתבצע בחלוקה שווה בין השעות הפרונטאליות והפרטניות. חינוך מיוחד) 18 , חט"ב 17 , יסודי 15 (סעיף | שעות פרטניות מיועדות לעבודה עם קבוצה המונה עד חמישה תלמידים. בחינוך המיוחד - עם קבוצה המונה עד שלושה תלמידים. תוכן השעות הפרטניות ייקבע ע"י מנהל בית הספר עפ"י הנחיות משרד החינוך. מחנך כיתה יקדיש שעתיים מתוך השעות הפרטניות ל"ניהול כיתה", עם תלמידים או ללא תלמידים, על פי שיקול דעתו. : הערה שעות פרטניות יכולות להיות בסוף יום או כשעת רוחב באמצע היום. מורי השילוב ילמדו בשעות הפרטניות תלמידים שזכאים לשילוב. (א) 16 . (חוזר מנכ"ל עד חל איסור לבצע מילוי מקום בשעה פרטנית (ד)). 3.3 סעיף
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==