זכויותיך | כרך צ"ג | גיליון מס' 83 | שבט תשע"ט- ינואר 2019
2019-2018 | תשע״ט | זכויותיך 65 זכויותיך הנחיות כלליות 7.4.3.2 בכל השתלמות המיועדת להיכרות של נושא חייב להיות א. מרכיב יידע בעל מכוונות פדגוגית למשתלם. ב. השתלמות המיועדת לצורך היכרות עם כלים ופקודות של סביבת עבודה פתוחה ברמת היכרות וחשיפה תאושר בהיקף שעות לכל היותר. 28 של תנאי ההכרה בהשתלמויות ייחודיותהמיועדות לעובדי הוראה 7.5 השתלמויות המשלבות לימודים עיוניים ומעשיים (צפייה 7.5.1.1 מודרכת בסרט או בהצגה, האזנה לקונצרט או ביקור תאושר כמזכה את משתתפיה בגמול עם ציון - במוזיאון) בתנאי שהחלק העיוני יתקיים בנפרד מהמפגשים המעשיים, שעות לפחות, ותתקיימנה בו כל ההתניות 56 בהיקף של להשתלמות עם ציון. שעות הלימודים המעשיים תאושרנה ללא ציון. 7.5.1.3 לימודי שפה 7.5.2 השתלמות ללימוד שפה המיועדת לעובדי הוראה תוכר כמזכה 7.5.2.1 בגמול עם ציון בתנאי שתענה על כל ההנחיות שנקבעו להשתלמות עם ציון ובהתניות האלה: א. השפה הנלמדת בה היא אחת מהשפות עברית, אנגלית, ערבית, אידיש ולדינו. ב. המוסד המלמד פועל בארץ, והוא מתמחה בהוראת השפה שנים לפחות וממיין את הלומדים בו לרמות ידע 4 במשך שונות. או: ההשתלמות היא בשפות הנזכרות לעיל והיא מתקיימת במוסד מוכר להשתלמות, והמרצה בהשתלמות שנים לפחות, 4 הוא בעל ניסיון בהוראת השפה לבוגרים של והלומדים מסווגים לפי רמות ידע. ג. תוכנית הלימודים כוללת את ארבע מיומנויות השפה: הבעה בכתב, הבעה בעל-פה, הבנת הנקרא והבנת הנשמע. ד. המרצים הם בעלי תואר שני ובעלי ניסיון בהוראת השפה לבוגרים או שהם אושרו על ידי האגף להרצות בהשתלמות המבוקשת בהוראת שפה. לימודי שפה מדוברת בלבד או לימודים במוסדות שאינם 7.5.2.2 מתמחים בהוראת השפה או לימודים בשפה שונה מהשפות המוזכרות לעיל או לימודי שפה במוסד בחו"ל - כל אלה יוכרו . וללא ציון שעות ליחידה 112 בהיקף מירבי של שעות ליחידה 112 עובד הוראה יוכל ללמוד בחו"ל כל שפה עד 7.5.2.3 ללא ציון, במסגרת כללי האגף ללימודים במסלול אישי. לימודי ארץ ישראל 7.5.3 השתלמות ללימודי ארץ ישראל המשלבת לימודים עיוניים 7.5.3.1 וסיורים תוכר לגמול בתנאים האלה: .50 ולא יעלה על 12- א. מספר המשתלמים בהשתלמות לא יפחת מ שעות. 112 ב. ההיקף הכולל של ההשתלמות לא יעלה על - פרק של נפרדים ההשתלמות תהיה מורכבת משני פרקים ג. הרצאות עיוניות ופרק של סיורים - לפי הפירוט שלהלן: שעות ויזכה את 56- ) הלימוד העיוני יהיה בהיקף שלא יפחת מ 1 המשתלם בגמול עם ציון, בתנאי שעמד בכל ההתניות להשתלמות עם ציון. שעות והם יזכו את 56 ) הסיורים יהיו בהיקף שלא יעלה על 2 המשתלם בגמול ללא ציון. שעות יפחת 56- בהשתלמות שבה היקף החלק העיוני גדול מ )3 שעות). 112- היקף הסיורים בהתאם (השלמה ל החלק העיוני של ההשתלמות יכלול היבטים דידקטיים של הנושא. )4 מוסד המבקש לקיים השתלמות המורכבת מפרק עיוני ומפרק 7.5.3.2 של סיורים יגיש שני טופסי בקשה נפרדים לכל פרק. שני הטפסים יוגשו במצורף לאישור הפיקוח. הערות תוכר לגמול ללא ציון סיורים בלבד א. השתלמות הכוללת שעות. 56 בהיקף מירבי של ) הנמשכת 56 ' עמ 2/ (סח בנושא זה בלבד ב. השתלמות מרוכזת עד שישה ימים ברציפות בתנאי פנימייה תאושר עם ציון, 20- שעות לפחות של לימודים עיוניים ו 36 בתנאי שתכלול שעות בלבד, ובתנאי 56 שעות של סיורים, ובסך הכול שההשתלמות עמדה בכל התנאים להשתלמות עם ציון. השתלמות בתחום האמנות הפלסטית (ציור, פיסול, 7.5.4 בתחום לכלל עובדי ההוראה השתלמות קרמיקה וכו') - האמנות הפלסטית המשלבת לימודים עיוניים וסדנאיים תוכר בתנאים האלה: .40 ולא יעלה על 12- מספר המשתלמים לא יפחת מ 7.5.4.1 שעות. 112 ההיקף הכולל של ההשתלמות לא יעלה על 7.5.4.2 ההשתלמות תורכב משני פרקים נפרדים - פרק של הרצאות 7.5.4.3 עיוניות ופרק סדנאי - כלהלן: שעות ויזכה את 56- מ שלא יפחת א. הלימוד העיוני יהיה בהיקף בכל ההתניות המשתלם בגמול עם ציון, בתנאי שעמד להשתלמות עם ציון. שעות ותזכינה 56 על שלא יעלה ב. הסדנאות תהיינה בהיקף בכל ההתניות את המשתלם בגמול ללא ציון, בתנאי שעמד להשתלמות ללא ציון. שעות יקטן 56- בהשתלמות שבה היקף החלק העיוני גדול מ ג. שעות). 112- היקף הסדנאות בהתאם (השלמה ל החלק העיוני של ההשתלמות יכלול היבטים דידקטיים של הנושא. 7.5.4.4 שעות השתלמות 56 לימוד סדנאי בלבד יהיה בהיקף של 7.5.4.5 ויזכה בגמול ללא ציון, בתנאי שיענה על כל ההתניות להשתלמות ללא ציון. תוכנית ההשתלמות (הסילבוס) תצביע על קשר לתחומי עבודתו המגוונים של עובד ההוראה. בהשתלמות סדנאית ייעשה שימוש בחומרים שהם נגישים לעובד ההוראה ולעבודתו. ציורי ילדים 7.5.5 ההשתלמות אינה מיועדת לרכישת ידע באבחון/בטיפול 7.5.5.1 בעזרת ציורים. אבחון וטיפול לא יילמדו כלל. שעות וללא ציון, והחלקים 56 ההשתלמות תוכר בהיקף של 7.5.5.2 המושגיים/התיאורטיים בהשתלמות יהיו המרכיב העיקרי בהשתלמות. אבחון/טיפול 7.5.6 השתלמות הנושאת אופי אבחוני או טיפולי לא תוכר לגמול 7.5.6.1 השתלמות. השתלמות הנושאת אופי אבחוני או טיפולי המתקיימת 7.5.6.2 ביוזמת הגורמים המקצועיים במשרד ו/או באישורם והמיועדת לעובדי הוראה העוסקים בתחום האבחון או הטיפול תיבחן על ידי האגף. השתלמות בתחום הרפואה המשלימה רפואה משלימה - 7.5.7 המיועדת להכרת היסודות העיוניים בתחומים דלהלן תוכר כהשתלמות העשרה ללא ציון אם היא עונה על התבחינים האלה: ההשתלמות היא באחד מהנושאים נטורופתיה, הומיאופתיה 7.5.7.1 ורפואה סינית או בשילוב ביניהם. שעות. 56 ההשתלמות תהיה בהיקף שלא יעלה על 7.5.7.2 עובד הוראה יוכל להשתתף בהשתלמות בנושא זה פעם אחת בלבד. 7.5.7.3 חינוך לבריאות 7.5.8 במסגרת תוכנית ההשתלמות יעמיקו עובדי ההוראה את 7.5.8.1 ידיעותיהם במגוון התחומים, ומטרת המפגשים תהיה להקנות את ידע האוריינות הבריאותית המאגדת בתוכה אורח חיים בריא, טיפוח אחריות לבריאות אישית, חברתית וסביבתית והטמעת נושאהבריאות כחלקאינטגראלי בביתהספר. שעות - עם ציון וללא ציון - בנושא החינוך 56 בהשתלמות של 7.5.8.2 הנושאים שנקבעו 12 מהשיעורים מבין 50% לבריאות ייבחרו על ידי המפמ"רית לבריאות במשרד (הרשימה מפורטת באתר האינטרנט של האגף), וכל נושא יקבל שיעור אחד נוספים יהיו בהתאם לשיקול דעתו של המוסד או 50% . בלבד של המרצה בהתייחס לקבוצה. 70% שעות - עם ציון וללא ציון - ייבחרו 112 בהשתלמות של 7.5.8.3 הנושאים וכל נושא יקבל שיעור אחד 12 מהשיעורים מבין נוספים יהיו בהתאם לשיקול דעתו של המוסד או 30% . בלבד המרצה בהתייחס לקבוצה.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==