זכויותיך | כרך צ"ג | גיליון מס' 83 | שבט תשע"ט- ינואר 2019
2019-2018 | תשע״ט | זכויותיך 66 לימודים בנושא השואה 7.5.9 עובד הוראה המשתלם בארץ בהשתלמות עיונית בנושא 7.5.9.1 השואה שאושרה לגמול על פי כללי האגף, בתוכנית הכוללת 56 פרק עיוני ופרק סיורי, יהיה זכאי לגמול ללא ציון (עד שעות) עבור מסע לימודי בפולין בנושא זה. ההכרה בסיור מותנית בכך שתוכנית הסיור אושרה מראש על ידי המפקח והסיור הוא יחידה משלימה לפרק העיוני ומתקיים בעקבותיו. הלימודים העיוניים יתקיימו לפני הסיור ויהיו בהיקף של 7.5.9.2 שעות. פרק הלימודים העיוניים יוקדש לנושא לימוד 112-56 השואה בלבד (לא ייכללו בו נושאים ארגוניים הקשורים לסיור), והוא יוכל להילמד כיחידה עצמאית, ללא חובת יציאה לסיור. השתלמות בגישור חינוכי תאושר בהיקף של גישור חינוכי - 7.6 שעות עם ציון בתנאי שתענה על ההתניות האלה: 56 ההשתלמות תענה על כל ההתניות שנקבעו להשתלמות עם ציון. 7.6.1 שעות מתוכנית ההשתלמות תכלולנה לימודים עיוניים 30 7.6.2 בתחום הכרת מושגי הגישור, השלבים שבהליך הגישור, פרקים בתקשורת בין-אישית, חשיבה יצירתית, הערכת אפשרויות ובחינת חלופות, ובעיקר - הגישור כתרבות בית ספרית. שעות מתוכנית ההשתלמות תכלולנה תרגול מעשי 26 7.6.3 להטמעת התפיסה הגישורית במערכת הבית-ספרית באמצעות סימולציות בחיי בית הספר. במסגרת ההשתלמות יחויבו המשתלמים בבניית תוכנית 7.6.4 עבודה מוסדית בת שלושה פרקים: פרופיל בית-ספרי ; תוכנית הגישור בבית הספר ; דרכי הפעלת התוכנית בבית הספר על פי שכבות הגיל או צוותי המורים. כתיבת עבודה/בחינה (בהשתלמות עם ציון) 7.7 הגשת עבודה או בחינה בתום השתלמות עם ציון היא תנאי לקבלת גמול השתלמות עם ציון. עמידה בהנחיות לכתיבת עבודה/בחינה המפורטות להלן היא תנאי הכרחי לאישור ההשתלמות: עבודה 7.7.1 על העבודה לשקף תרומה של המגיש (לא רק סיכום ממקורות 7.7.1.1 קיימים), כגון מתן מענה לשאלות חדשות, התמודדות עם בעיה או עם מצב חדשים, ניתוח כלים/תוכניות/אמצעים להוראת הנושא וכדומה, ועליה להיות רלוונטית ויישומית למערכת החינוך ולכלול פרק דידקטי. ככלל תוגש עבודה על ידי משתלם אחד. במקרים חריגים 7.7.1.2 המפקח על ההשתלמות רשאי לאשר מראש הגשה על ידי שני משתלמים, בתנאי שיהיה אפשר לזהות בבירור את תרומתו של כל משתלם לעבודה. בסיום ההשתלמות, עם הגשת יומן ההשתלמות תצורפנה 7.7.1.3 ליומן שלוש עבודות (או יותר, לפי דרישת המפקח) לצורך עיון והערכת ההשתלמות. העבודות לא תוחזרנה, ולכן מומלץ לצלמן טרם העברתן לפיקוח. בחינה 7.7.2 אופי הבחינה 7.7.2.1 א. הבחינה תבטא זיקה ישירה לנושאי הלימוד בהשתלמות. על השאלות לשקף דרישות קוגניטיביות מגוונות (הבנה, ב. יישום וכו'), ואין להסתפק בשאלות זיכרון (יידע) בלבד. הבחינה תכלול גם שאלות פתוחות. ג. ד. הבחינה תהיה אחידה לכל המשתלמים ובמועד קבוע מראש. יש לפרט הוראות ברורות לנבחן: משך הבחינה, על מה הוא ה. נדרש להשיב (אם יש בחירה - מה וכמה), משקל כל שאלה וחומר עזר מותר ואסור. העברת בחינה למפקח על ההשתלמות 7.7.2.2 לכל יומן תצורפנה שלוש דוגמאות לבחינה שניתנה בסיום ההשתלמות לצורך עיון והערכה. השתלמות לעובדי הוראה בגישת למידה מקוונת מרחוק, 7.8 א-סינכרונית התבחינים לאישור השתלמות מקוונת 7.8.4.2 ככלל, כל התבחינים לאישור השתלמות "רגילה" יחולו גם על השתלמות מקוונת בגישת למידה מרחוק, א-סינכרונית, להוציא הנושאים האלה: שעות ולא 28- יהיה בהיקף שלא יפחת מ משך ההשתלמות א. שעות. 112 יעלה על .40 ולא יעלה על 12- לא יפחת מ מספר המשתלמים ב. הפרטים בדבר מסגרת הלמידה, ניהול הלמידה ומשימות .48-49 ' ב' עמ 3/ הלימוד פורסמו בחוזר המנכל סז לימודים של עובד הוראה העומד לפרוש לגמלאות/גמלאי 7.9 עובדי הוראה העומדים לקראת פרישה יוכלו לבחון את 7.9.1 זכאותם לגמולי השתלמות אצל המפקח על ההשתלמות במחוזם, בהתניות האלה: הם יציגו אישורים מהאגף הבכיר לכוח אדם בהוראה על 7.9.1.1 יציאתם לגמלאות. הם יציגו תעודות ואישורים רשמיים על לימודיהם במוסד 7.9.1.2 להשכלה גבוהה, במסלול אישי או בהשתלמויות ייעודיות לעובדי הוראה שטרם קיבלו גמול השתלמות בעבורם. המפקח יבחן את האישורים וישיב לעובדי ההוראה על 7.9.2 = שעות השתלמות מאושרות 168 זכאותם; החישוב הוא: כל יחידת גמול אחת. עובד הוראה שכבר פרש ומקבל גמלה ממינהל הגמלאות 7.9.3 שבאוצר יוכל לפנות לאגף ההשתלמות בבקשה לבדוק אם הוא זכאי לגמול השתלמות נוסף בגין השתלמויות שהשתתף בהן לפני פרישתו. (א) 4/ תשס | הנחיות להפעלת השתלמויות לעובדי הוראה את ההשתלמויות יש לתכנן - א. - לימי החופשה במהלך שנת הלימודים ובחופשת הקיץ. ואילך). 15:00 - לשעות אחר הצהריים והערב (מהשעה - ל"ימים חופשיים" של עובדי הוראה. ב. עובדי הוראה לא ישתתפו בהשתלמויות בשעות עבודה שלהם - למעט קורסים מרוכזים של בית הספר לעובדי הוראה בכירים והשתלמויות במרכז ההשתלמות בשלומי ובבית יציב, וגם זאת לאחר קבלת אישור ממנהל בית הספר ומהמפקח הכולל. ג. מומלץ כי היחידות והמפמ"רים יקבעו ויפרסמו את תכנית ימי ההשתלמות הקבועים, ויאפשרו לעובדי ההוראה לתכנן את שיבוצם .1.12.1999 : תחולה בעבודה בהתאם. (א) 10/ סג | ישיבות מורים ישיבות מורים אינן השתלמויות לעובדי הוראה. כל השתלמות חייבת לעמוד בקריטריונים להשתלמות כפי שפורסמו על ידי האגף להשתלמות ולהדרכה, וההשתלמויות אינן מיועדות למימון גמולים לישיבות צוות שעניינן בנושאים השוטפים בבית הספר. השתלמויות בית ספריות חייבות לקבל אישור ממפקח בית הספר, וגם עליו מוטלת החובה לוודא, כי ההשתלמות היא מענה על צורך חינוכי של בית הספר בנושא מוגדר. האגף להשתלמות ולהדרכה יאשר גמולים עם ציון לעובדי הוראה בתנאי שתוגשנה עבודות בסופה של ההשתלמות עם ציונים שישקפו נכונה את רמת העבודה מההיבטים של ידע ויישום. כמו כן, יש לצרף לכל יומן השתלמות, בעת הגשתו למפקח ההשתלמות לאישור, שתי עבודות לדוגמה של משתלמים, כפי שמפורט בנהלים הקיימים. (ב) 1/ סד | המרכזים לפיתוח סגלי הוראה המרכזים לפיתוח סגלי הוראה הוקמו בשנת התשס"ג, על בסיס המרכזים הפדגוגיים. מדובר במבנים ארגוניים פדגוגיים גמישים המיועדים לספק מענה להתפתחותם של כל עובדי ההוראה ולקידומם המקצועי בהתאם לצורכי מוסדות החינוך, דגשי הרשויות, קדימויות המחוז והדגלים החינוכיים של המשרד, תוך מיצוי מיטבי ומרבי של המשאבים. מרכזים אלה משמשים מקום מפגש לימודי ומקצועי ג
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==