אתרוג | ניסן תשעט | אפריל 2019 | גליון 83
ההוראה הפרטניות שלהם", מוסיף הרב דנציגר. איריס מלקו, מחנכת כתה ו' ומורה למתמטיקה, מפעילה את סיירת שמירת הלשון. "הכיתה שאני מחנכת תלמידים, 3-2 מתחלקת לקבוצות של ונכנסת לשאר הכיתות כדי ללמד כל הלכות של שמירת הלשון. 3 בוקר הילדים נלהבים ומוצאים דרכים יצירתיות ללמד את ההלכות דרך המחזה וחידות. "באמצעות פעילות זו הם מכירים כיתות נוספות בבית הספר ובתור מורים לרגע, מבינים איך ההרגשה בצד השני של המתרס, ולומדים גם לכבד את המורים. יש להם סיפוק כשהם רואים את חבריהם חושבים פעמיים לפני שיגידו, חלילה, משהו רע על מישהו או מאחורי הגב שלו. אקלים בית הספר משתפר, וכל זאת בכמה דקות של מודעות ומעורבות כל בוקר". סיירת נוספת היא סיירת התחזוקה, המונחית על ידי אב הבית של בית הספר, יחזקאל חיים נוריאל. "התלמידים לוקחים אחריות על המקום בו הם חיים. זה לא דבר טבעי לילדים, ולא פשוט בכלל להביא אותם לידי כך. אנחנו מגיעים למצב שבו ילדים בכיתה ד' אחראים על פתיחת סתימות בכיורים לנטילת ידיים, ואף מצליחים בכך, באמצעות עבודה עם מברג. התלמידים משתתפים בריקון פחים, ולומדים גם נגרות, מטרים". 3 עד כדי בניית נדנדה בגובה שיעורי העשרה בידי מורים "אריאל" מפעיל מגוון רחב של שיעורי העשרה שנועדו לענות על הצרכים הפדגוגיים הייחודיים של בית הספר. רובם מועברים על ידי מורים, וחלק קטן (אמנויות לחימה, תוכנית המוזיקה), על ידי כוחות הוראה חיצוניים. הבחירה בטיפוח תחומי העשרה נעשתה בחשיבה משותפת של מורים, הורים ותלמידים. בבסיס הרעיון עמד הרצון לתת מענה לשונות בין התלמידים, ולמגוון היכולות והכישורים שלהם. במקביל הוחלט גם לטפח שיטות למידה חדשות. על התהליכים שקדמו לתוכנית ההעשרה מספר המנהל, הרב עינן שמעון: "קיימנו לפני כשלוש שנים שיח סביב שולחנות עגולים, בשיתוף הורים תלמידים ומורים ובליווי יועצים ארגוניים, כדי למפות את צורכי הקהילה ואת ייחודיות בית הספר. בחדר המורים נלמדו מאמרים מחקריים העוסקים בפיתוח ייחודיות ובמיצוי יכולות שיעור נגרות עם יחזקאל חיים נוריאל, אב בית הספר, האחראי על סיירת תחזוקה מורה למתמטיקה ומחנכת כיתה ו', איריס מלקו ניסן תשע"ט 18
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==