אתרוג | ניסן תשעט | אפריל 2019 | גליון 83
התלמידים. אחד המאמרים עסק בהיבטים שונים של פוטנציאל, כגון פוטנציאל רגשי, אמנותי, גופני, אינטלקטואלי ומוטיבציוני. כל ההיבטים האלה באים לידי ביטוי בתחומי ההעשרה הפועלים בבית הספר". הרב ניסים אזולאי, סגן מנהל, מורה לתושב"ע ולגיאוגרפיה, בעל תואר ראשון ושני ממכללת מורשת יעקב: "הבנו שההעשרה צריכה להתבצע בתוך שעות המערכת, ולא כחוגים אחרי הלימודים, כדי לבטא את הרעיון שאין מדובר בהעשרה מעבר לנלמד, אלא כחלק מהנלמד שיש לאפשר אותו לכולם. נדרשה הסכמה כללית של ועד ההורים לתוספת תשלום שקל לשנה, כדי לאפשר את מגוון 250 של שיעורי הבחירה בתוך המערכת. "ההסכמה הושגה ומא שעות נוספות לכל כיתה 4-2- הוקצו כ במגוון תחומים: אפייה, שירה והעשרה בתורה לכיתות א', שדאות לכיתות ב', נגינה לכיתות ג', רובוטיקה, נגרות ותכנות לכיתות ד', הטסת רחפנים לכיתות ה'-ו', ובעצת היועצים גם קדרות (קרמיקה) וכלבנות, הנותנים מענה רגשי לצורכי התלמידים". במסגרת שיעורי ההעשרה מתחלקת הכיתה לקבוצות קטנות וכל תלמיד בוחר לאיזו קבוצה להשתייך. כל נושא מועבר במשך מספר חודשים, כך שהתלמיד יטעם בסוף השנה מכל תחומי ההעשרה, ויכיר מגוון רחב של מורים בבית הספר. אזולאי: "כדי להחליט על שיעורי ההעשרה ערכנו סקר בין ההורים באמצעות התלמידים. תיאמנו בין הצרכים שעלו מן התלמידים וההורים לבין היכולות והרצונות שזיהינו בקרב המורים, כך שהמורים יוכלו להביא לידי ביטוי במסגרת זו את כישרונותיהם ואהבותיהם. וכך, לכמה שעות בשבוע, הופך חדר המנהל למעבדה בהטסת רחפנים, המורה למדעים מדביקה את תלמידיה באהבתה לתכנות מחשבים, ורב בית הספר פיתח תלמידי סיירת גינון בתרגיל הסוואה הרב ניסים אזולאי, סגן מנהל, מורה לתושב"ע ולגיאוגרפיה: "הבנו שההעשרה צריכה להתבצע בתוך שעות המערכת, ולא כחוגים אחרי הלימודים, כדי לבטא את הרעיון שאין מדובר בהעשרה מעבר לנלמד, אלא כחלק מהנלמד שיש לאפשר אותו לכולם. נדרשה הסכמה כללית של ועד ההורים לתוספת תשלום שקל לשנה, כדי 250 של לאפשר את מגוון שיעורי הבחירה בתוך המערכת" ניסן תשע״ט 19
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==