אתרוג | ניסן תשעט | אפריל 2019 | גליון 83
השנה במגמה העל אזורית. הרב ד"ר יהודה ג'יסון, מנהל התיכון בישיבת אורות יהודה: "בישיבה שלנו מדגישים פיתוח שפה רגשית. חשוב לנו שכל תלמיד ימצא אפיק לביטוי עצמי. מגמת אמנות נותנת מענה לסוגים שונים של תלמידים בכיתות מגוונות. אנחנו מחשיבים את הלימודים במגמה, כך שגם אם תלמידי המגמה מפסידים שעות לימוד ביום המגמה, הישיבה מסייעת להם להשלים". עשרה תלמידים מהישיבה התיכונית אור תורה נוה שמואל לומדים במגמה העל אזורית. מנהל התיכון בישיבת אור תורה, חזי זכריה: "האמנות היא בגדר חינוך לחופש מחשבה וחירות יצירתית. עולם התורה הוא רחב, וברוחב היריעה של עולם התורה יש מקום גם להבעה רגשית וליצירתיות ולקניין רוחני לכל נער בישיבה. התלמידים מצליחים לשלב יצירות אמנות לצד לימודי הקודש. חשוב לנו מאוד שבישיבה הבנים ייחשפו לאמנות ולקולנוע. פיתוח הרגש הוא כלי חשוב מאוד בבניית הזהות הדתית והרגשית. תלמידי מגמת האמנות העל אזורית מביאים את בשורת האמנות לשאר ביצירה התלמידים המוצגת במסדרונות". ארבעה תלמידים מישיבת מקור חיים לומדים במגמה. גילעד רוזנברג, מנהל התיכון בישיבת מקור חיים: "חלק מעבודת ה' זה לפתח אדם סקרן שיש לו יד ורגל בכל תחומי החיים כולל האמנות. זה חלק מהותי שלא סותר ולא מאיים. אמנות ואמונה הן מאותו שורש. כל מי שמאמין צריך להיות אמן. מסתכלים בעולם מסביב, ושואלים מי ברא כל אלה? העניין באמנות מפתח התבוננות בעולם מתוך תפיסה אחרת". עבודות של תלמידים ניסן תשע״ט 33
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==