אתרוג | תמוז תשע"ט | יולי 2019 | גליון 84
פרס החינוך של החמ"ד לשנת תשע״ט • לשנת תשע״ט המאפשרת הצגת אירועים מהתנ”ך. אחת התחנות מציגה את דמויותיהם של הרב נריה והרבנית נריה. החממ”ד הינו מרחב שמטרתו לייצר מעבר רך ונעים מהגן לכיתה א’. המרחב משופע במשחקים ובפינות יצירה, המאפשרים לתלמידים העולים לכיתה א’ ולתלמידי שכבת ב’ לפעול יחד וליהנות ממרחב לימודי ומשחקי כאחד. חיבור לפרויקטים תקשוביים בין לאומיים בלה דיעי, רכזת התקשוב ומורה למדעים, היא בעלת תואר שני - מורה מובילת מיינקראפט ושגרירה בכיתה האירופית של קהילת מורי מייקרוסופט. להשקפתה יש חשיבות לכך שתהליכי החדשנות הבית ספריים ישתלבו במיזמים חדשניים עירוניים ובין לאומיים, ובכך יתרמו תרומה משמעותית לפיתוח סקרנות, ולעידוד חשיבה חדשנית ויצירתית בקרב התלמידים. שנה, מתארת 30 דיעי, המלמדת בבית הספר מספר מיזמים חדשניים מעוררי השראה MPTX 2 בהם השתלב בית הספר, ביניהם - מיזם מיינקראפט עירוני שהופעל לרגל שנה לפתח תקוה. 140- שנה לישראל ו 70 במסגרת המיזם תלמידי כיתות ה’-ו’ של נצח ישראל בחרו לשחזר, בהתאם לכללי המיזם, את בית הכנסת הגדול של פתח תקוה, לאחר עבודת חקר היסטורית יסודית. בית הספר זכה במקום השני במיזם זה מתוך בתי ספר בעיר. 12 בית הספר השתתף בפרויקט לאומי, ביוזמת 550- בלה דיעי, בו לקחו חלק תלמידים מ מדינות, שעסק בחדשנות 85- כיתות ב - יעדי פיתוח בר 2030 כחלק מאג'נדה קיימא של האו"ם. במסגרת פרויקט זה בנו תלמידים מכיתות ג'-ו', מ כ ו נ ת כב י סה מנהלת בית הספר, רווית זר: “אנחנו משלבים קודש וחדשנות. לומדים תורה באהבה, מקיימים את מצוותיה ומשלבים חדשנות פדגוגית בכל תחומי הלימוד. מתוך ראיית חשיבות לימוד התורה הקמנו בשעות אחר הצהריים תלמוד תורה ייעודי לתלמידי כיתות א’-ד’ שמתמקד בלימוד סיפורי חז”ל בצורה חווייתית” למעלה: בהפסקה מול הכניסה לבניין בית הספר, למטה: הבניין ההיסטורי של בית הספר תמוז תשע״ט 11
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==