אתרוג | תמוז תשע"ט | יולי 2019 | גליון 84
המופעלת על ידי שימוש חוזר במים שהיו בשימוש במכונה, מכשור למחזור ועוד. תלמידי נצח השתתפו גם בסקייפטון - מיזם בין לאומי של חברת מייקרוסופט שבמסגרתו התחברו בסקייפ אל תלמידים ממדינות אחרות וחקרו את זהותם. במעגל הבית ספרי של החדשנות מציינת בלה דיעי את הגינה האקולוגית שהוקמה בסיוע ההורים. בגינה התלמידים חוקרים ומשווים את תהליכי הצמיחה באופן מדעי במסגרת שיעורי המדעים, תוך כדי קבלת אחריות לתחזוקה השוטפת על בסיס תורנויות קבועות. בגינה האקולוגית משולב קומפוסטר אליו נאספת פסולת אורגנית שממנה מופק קומפוסט לטיוב הגינה. פיתוח מיומנויות חברתיות אנג’לה אסליזדה, היועצת החינוכית של בית הספר, מציינת כי החתירה לחדשנות נעשית על רקע השקעה ביצירת אקלים חינוכי וחברתי מיטבי ובטיפוח יחסי מורים ותלמידים. הצוות הוכשר לנהל שיחות אישיות עם תלמידים ולהוביל שיח מטרות שבו התלמיד והמחנכת קובעים יחד מטרות בתחום הלימודי, התורני והחברתי. אחת לשבוע מקדישים בכיתות שעה למשחקי חברה. “בנינו מודל לרכישת מיומנויות חברתיות דרך המשחקים”, מספרת אסליזדה. “אנו מאמינים כי המשחק הוא שדה משמעותי ללמידה, והתנסות במיומנויות העשרה ובמיומנויות חברתיות בפרט, הנדרשות לתפקוד של אדם בכלל. במהלך משחק משותף התלמידים רוכשים מיומנויות כגון שיתוף פעולה, התמודדות עם עלבון, איפוק וויסות רגשי, פרגון הדדי ועוד”. אודליה גולקרוב, מחנכת כיתה ג’ ומורה למתמטיקה, מדגישה אף היא את חשיבות רכישת המיומנויות החברתיות בדרך משחק. “כשילד מפסיד במשחק או בהתערבות הוא לומד להתמודד עם אודליה גולקרוב, מחנכת כיתה ג’ ומורה למתמטיקה, עם תלמידות במרחב מנהיגות יהודית אנג’לה אסליזדה, היועצת החינוכית בלה דיעי, רכזת תקשוב ומורה למדעים בלה דיעי, רכזת תקשוב ומורה למדעים: “בגינה האקולוגית שהוקמה בסיוע ההורים, התלמידים חוקרים ומשווים את תהליכי הצמיחה באופן מדעי במסגרת שיעורי המדעים, תוך כדי קבלת אחריות לתחזוקה השוטפת על בסיס תורנויות קבועות” פרס החינוך של החמ"ד • פרס החינוך של החמ"ד לשנת תשע״ט תמוז תשע"ט 12
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==