אתרוג | תמוז תשע"ט | יולי 2019 | גליון 84
מצב שיחזור על עצמו גם מחוץ למסגרת המשחק. הילדים הלחינו שיר העוסק בזה: “עצור וחשוב// זה הכלל הראשון// לפני שהתשובה מגיעה ללשון// סופרים עד עשר עם כל האצבעות ואומרים לכעס שלום ולא להתראות. מעורבות תלמידים בית הספר מאמין שהשתתפות בסיירות מעצימה את התלמידים. תלמידי כיתות ה’-ו’ משתתפים בסיירות במשך שעה בשבוע, לפי בחירתם. בין הסיירות: סיירת מדע בצלחת, לב תורה, אנגלית, סיירת ספריה קוראת סיפורים לתלמידי הכיתות הנמוכות ועוסקת בעידוד הקריאה, סיירת הקהל אחראית על פעילויות חגים ואירועים והובלת חזון החמ”ד. “החשיבות של הפעילויות הללו היא בהעצמה של הילדים, פיתוח כישורי מנהיגות, יצירתיות, שייכות, והבלטת חוזקות חיוביות”, אומרת הרכזת החברתית אירית מרחום. אלה לובומירסקי, סגנית מנהלת ורכזת מתמטיקה, אחראית על סיירת נגישות שהיא פרויקט עירוני שמטרתו להגביר את מודעות הציבור לבעלי צרכים מיוחדים. תלמידי כיתות ה’-ו’ נפגשים בבית הספר עם אנשים בעלי צרכים מיוחדים, ולאחר מכן התלמידים מסיירים בעיר ובודקים מקומות נגישים ובלתי נגישים. “חשיבות הפרויקט היא ביצירת מודעות אצל התלמידים לזכותו של כל אדם באשר הוא ■ לחיות בכבוד”, אומרת לובומירסקי. שיעור רובוטיקה תלמידות בגינה האקולוגית אירית מרחום, הרכזת החברתית פרס החינוך של החמ"ד לשנת תשע״ט • לשנת תשע״ט תמוז תשע״ט 13
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==