אתרוג | תמוז תשע"ט | יולי 2019 | גליון 84

רב בית הספר, הרב צבי האריס בית הספר היסודי לבנות "דרך יהודית", בניהולה של מירי וייצמן, גיבש את הרעיון "לכל בת ניגון משלה", שנועד לאפשר לכל בת לגלות ולמצות את כישרונותיה צילמה: מרים צחי | מאת: בת-שבע פומרנץ לכל בת ניגון משלה ד רך יהודית הוקם בשנת תשנ"ג ונקרא על שם יהודית אוסטרן, שנרצחה בפיגוע טרור באותה 524 שנה. כיום לומדות בו בנות מיישובי גוש דולב טלמונים. מירי ויצמן, מנהלת בית הספר זה שמונה שנים, מדגישה שהמוטו "לכל בת ניגון משלה" אינו סיסמה בלבד אלא קו מנחה בעבודת הצוות. "בישיבות הפדגוגיות הצוות עוסק באיתור החוזקות והיכולות של כל תלמידה ובשאלה כיצד להציב לכל בת אתגרים מתאימים". היכולת להתייחס לניגון של כל בת באה לידי ביטוי בשילוב תלמידות עם צרכים מיוחדים. "תלמידות החינוך המיוחד לומדות במסגרת הכיתה הגדולה ויוצאות לתגבור. לשילוב יש תרומה גדולה, הן לתלמידות החינוך המיוחד והן לתלמידות הכיתה הגדולה", אומרת ויצמן. סדנאות לגילוי יכולות כדי לאפשר לתלמידות לגלות את כישרונותיהן, מציע בית הספר התנסויות בשפע של בתחומים סדנאות שונים. מדובר בסדנאות לפי כיתות לתלמידות כיתות ד'-ו', ולכל סדנה מוקצבות שעתיים שבועיות. בכל מחצית התלמידות מחליפות סדנה, ועד סוף כיתה ו' הן משתתפות בשש סדנאות. בין הסדנאות: מחול, דרמה, רובוטיקה, מדרש ספר, כתיבה יוצרת, קונדיטוריה וכלכלת בית. חלק מהסדנאות מועברות על ידי מורות וסייעות. "הסדנאות מפתחות יצירתיות וכישורים. בכל אחת מהן ניתנת לבנות הזדמנות להעצמת היכולות שלהן", אומרת חגית אברג'יל, סגנית המנהלת. בסדנת הקונדיטוריה המצוידת במכשור משוכלל, התלמידות לומדות לאפות עוגות, לקשט אותן ולהגישן בצורות מיוחדות. בסדנת כתיבה יוצרת הן מפתחות את יכולות ההתבוננות וההבעה שלהן, ומתנסות בכתיבה אמנותית. בסדנת רובוטיקה הן מתנסות בהפעלת רובוטים, מתמודדות עם אתגרי חשיבה ולומדות לעבוד בצוותים. השנה בית הספר נמנה עם בתי הספר היסודיים שעלו לשלב הגמר באליפות הסייבר הארצית. סדנאות נוספות המוצעות לתלמידות כוללות צילום, גינון ומחול. יועצת בית הספר, אסתר אביקר: "המטרה היא לאפשר לכל תלמידה לבטא את עצמן במגוון דרכים בסדנאות לבחירה שמועברות בקבוצות קטנות. בנוסף יש קבוצות או שעות פרטניות למענים רגשיים ולהעצמה. המענים הרגשיים מעצימים את החוזקות של התלמידות ומאפשרים ויסות רגשי ורכישת כלים חברתיים. כשלתלמידה טוב והיא מרגישה אהובה, היא יכולה למצות את יכולותיה". תפקיד לכל תלמידה החל מכתה א' הבנות לוקחות חלק בפרויקט "תפקיד לכל תלמידה", שנועד לטפח את היכולות החברתיות שלהן. "הפרויקט נועד מנהלת בית הספר, מירי ויצמן פרס החינוך של החמ"ד • פרס החינוך של החמ"ד לשנת תשע״ט תמוז תשע"ט 18

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==