אתרוג | תמוז תשע"ט | יולי 2019 | גליון 84

שיעור מוזיקה שיעור מחול לשלב את הבנות במנהיגות הבית ספרית", אומרת חגית אברג'יל. "השיתוף שלהן בעשייה הבית ספרית גורם להן להרגיש אחראיות בהובלה. הן גם מהוות דוגמה אישית לתלמידות הצעירות". בין התפקידיםשממלאותהתלמידות: אחיות בוגרות, ליווי תלמידות כיתות א' בהסעות, נאמנות ספריה - אחראיות על החלפת ספרים בהפסקה, סידור הספרייה, והפעלת שעת סיפור - והדרכת תלמידות צעירות בתחומים שונים. בנות כיתה ו' מפעילות את חנות ההצלחות שבה התלמידות קונות פרסים עם הכרטיס "כל הכבוד" שקיבלו מהמורות על הצלחותיהן. תפקידים אלה מתווספים לתפקידים בוועדות ראש חודש, קישוט, יום הולדת ועוד. גם למורות ניגון משלהן בית הספר מעודד את המורות לפתח יוזמות משלהן. סגנית המנהלת לאה איצקוביץ ושתי מורות מובילות השתתפו השנה בתוכנית שמטרתה ללמד מורים לפתח בבתי הספר שלהן כלים למימוש רעיון חינוכי שהן יזמו. לאה יזמה מנהלת בית הספר, מירי וייצמן: "המוטו 'לכל בת ניגון משלה' הוא קו מנחה בעבודת הצוות. בישיבות הפדגוגיות הצוות עוסק באיתור החוזקות והיכולות של כל תלמידה, ובשאלה כיצד להציב לכל בת אתגרים מתאימים" פרס החינוך של החמ"ד לשנת תשע״ט • לשנת תשע״ט תמוז תשע״ט 19

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==