אתרוג | תמוז תשע"ט | יולי 2019 | גליון 84
את הרעיון של "כיתה בוחרת" כדרך לטפח את הערך של למידה עצמאית. "התלמידות לומדות לבחור משימות. הן מפתחות כלים שמסייעים לבחירה. כמו שלומדים שפה, כך הן לומדות איך לבחור. למשל, לעשות רשימה של סדרי עדיפויות שמסייעת להגיע להחלטה במה חשוב להן לבחור". בית מדרש משותף תוכנית מיוחדת שנועדה להעצים את התלמידות היא לימוד בוקר מרצון שמרכז רב בית הספר, הרב צבי האריס. התוכנית מתקיימת בתחילת יום הלימודים. התלמידות המשתתפות בה מכיתות ה’-ו’ מתפללות בבית ומגיעות מוקדם בבוקר ללמוד מדברי חז”ל. לאחרונה סיימו את “ספר המצוות הקצר” של החפץ חיים. בנוסף, הן למדו באיגרת הרמב”ן על מידות שונות. במטרה לקדם את נושא התפילה, הצוות עבר השתלמות בבית המדרש להתחדשות של הרב דב זינגר. בנוסף לכך הקים הרב האריס בבית הספר בית מדרש משותף למורות ולתלמידות במטרה להעמיק בתפילה. בית המדרש נפגש אחת לחודש. בבית המדרש תלמידות מכיתות ו’. כל 70- משתתפות כ תלמידות, ויחד הם 4-3 איש צוות לומד עם מתעמקים ולומדים נושא הקשור לתפילה כגון כוונה. “הבנות מגלות שהן לא לבד בהתמודדות עם הקושי בתפילה”, אומרת סגנית המנהלת חגית אברג’יל, “שגם המורות מרגישות לפעמים קושי, ועל רקע זה מתפתח דיון”. התלמידות לומדות בכל שבוע שיר תפילה שבועי ומתפללות בראש חודש תפילת הלל מוזיקלי. התפילה היא בהשתתפות תלמידות התוכנית “מנגנים בבנימין”. בתוכנית זו, המופעלת בשיתוף אגף החינוך של מועצת בנימין, לומדים תלמידי הישובים לנגן בכלי נגינה שונים. תלמידות דרך יהודית לומדות 200- כ במסגרת התוכנית, והן מנגנות בחליל, חליל צד, גיטרה, קלרינט וסקסופון. חלק מטיפוח המנהיגות בבית הספר נעשה דרך אגודת התלמידות, שקיבלה על עצמה תפקיד לחבר את בית הספר לנושא השנתי “אחדות”, עם דגש על אחדות בין הכיתות ובין השכבות. כך נוצרו יוזמות כמו בוקר של משחקי קופסה דו-גיליים, משחק בית ספרי “מכל הלב”, הרקדה בראש חודש, בוקר של יצירה, קיר פעיל ועוד. אירית שוקרון מחנכת כיתה ה’ ורכזת אגודת התלמידות, טוענת שהבחירות לאגודת התלמידות שהתקיימו סמוך לבחירות לרשויות המקומיות, היו סדנה ללימוד מנהיגות ודמוקרטיה. “התלמידות למדו את השלבים השונים של הבחירות ואת חשיבות ההנהגה. בכיתות ד’-ו’ הייתה הגדרה משמעותית של מעורבות חברתית יחד עם התכונות הנדרשות למנהיגות. תלמידות 4 “בנות רבות התמודדו ונבחרו מכל כיתה. הן למדו איך להציג מצע אישי, להקרין ביטחון עצמי ולהיות אמתיות. הן הכינו פליירים וצמידים מחומרי יצירה, המציאו סיסמאות וקיימו חגית אברג’יל, סגנית המנהלת תלמידות בהפסקה לאה איצקוביץ, סגנית המנהלת פרס החינוך של החמ"ד • פרס החינוך של החמ"ד לשנת תשע״ט תמוז תשע"ט 20
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==