אתרוג | תמוז תשע"ט | יולי 2019 | גליון 84

ב נימוקים לקבלת פרס החמ"ד הארצי צוינה במיוחד הלמידה המשתפת הנהוגה ב"יד ששון". בין היתר נכתב כי בית הספר "מוביל תהליכי למידה חדשניים שבמרכזם למידה פעילה ומשתפת. למידה דיאלוגית המאפשרת שיח פתוח שמפתח סקרנות וחקרנות, פיתוח קשר עם קהילת ההורים וחיזוק ההיכרות עם הסביבה." גישה ניהולית- חינוכית משה גודלבסקי, מנהל בית הספר זה שמונה שנים, מסביר כי בית הספר כולו מתנהל בגישה משתפת. מדי יום ראשון מתקיימת ישיבה של הצוות הניהולי, שהפרוטוקול שלה מופץ בווטס אפ לכל אנשי הצוות. "המידע שייך לכולם. כולנו יחד מנהלים את בית הספר". גודלבסקי נולד בקיבוץ חפץ חיים ובגיל צעיר עבר עם משפחתו לירושלים. הוא בוגר הישיבה הגבוהה בשעלבים, בעל תואר שני במחשבת ישראל ובספרות ימי בית שני, בוגר תוכנית מנדל. לתפיסתו "ניהול של שליטה הוא בלתי אפשרי. אני מעדיף ניהול של פינוי מקום. חברי ההנהלה לומדים לפנות מקום למורים, מורים לומדים לפנות מקום לתלמידים ותלמידים לומדים לפנות מקום זה לזה". במהלך השנה יוצא צוות ההנהלה והמנהל לפגוש הורים בישובים. "אנחנו מזמינים את ההורים למפגש פתוח, במועדון או בבית של אחד מהם. בדרך כלל אנחנו שואלים שלוש שאלות: מה יש לשפר, מה יש לשמר, ומה החזון לעתיד. אנחנו רואים בהורים שותפים, וכך בית הספר שומר על העיקרון של לפנות מקום לאחר". בית הספר הממ"ד יד ששון בקיבוץ לביא, שזכה השנה בפרס החמ"ד הארצי, פיתח גישה חינוכית ייחודית משתפת. השיעורים מתנהלים בגישה משתפת בין התלמידים ובין תלמידים ומורים, הצוות הניהולי משתף בהחלטותיו את כל צוות המורים, ואחת לחודש מגיע צוות המורים אל מקומות היישוב של ההורים ומשתף אותם בהחלטות צילם: אביהו שפירא | כתבה: רונית אנטלר כל תלמיד הוא גם מורה רחבת הכניסה לבית הספר פרס החינוך של החמ"ד • פרס החינוך של החמ"ד לשנת תשע״ט תמוז תשע"ט 22

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==