אתרוג | תמוז תשע"ט | יולי 2019 | גליון 84
ירושלים בלמידה משתפת פרחיה ליסון, מחנכת כיתה א' ביד ששון שנה, פיתחה בכיתתה מרחב למידה 30 כבר על ירושלים. באמצע הכיתה שרפרפים מסודרים במעגל. באחת הפינות שולחנות וכסאות. ליסון: "דווקא לקראת סוף השנה יש נטייה של תלמידים להתפזר. אני בחרתי לכנס אותם. בניתי תוכנית מיוחדת על נושא ירושלים. הולכים במסע הדורות מבית מקדש לבית מקדש. דרך החורבן, הגלות ועד השיבה לירושלים. בפינה אחת הם בונים את ירושלים מחימר. הם התחילו בהרים, עברו לרחובות ולבתים. עושים עבודות פסיפס על ירושלים. לומדים איך נראתה העיר", מסבירה ליסון. באחת הפינות פרושה מפה ענקית של ירושלים ועליה מונחים עשרות זכוכיות מגדלת. "מפת העיר משמשת להבנת העיר, לבדיקת שמות הרחובות, למיפוי העיר, איפה כל דבר נמצא וגם לשיעור קריאה. הרחובות הקטנים מאלצים את התלמידים להשתמש בזכוכית מגדלת, לנסות לקרוא את השמות, וכך הפכנו את השיעור על המפה גם לשיעור קריאה. הלמידה נעשית באופן שהילד שואל שאלות כל הזמן, מנסה לגלות את התשובות, נעזר בחברים שלידו. הילדים מתעצמים ממה שיש ■ בתוכם", מסבירה ליסון. אב הבית, פז עפרוני, עם צוות של מתנדבים האחראים על תחזוקת בית הספר עבודות קומיקס של תלמידים פרס החינוך של החמ"ד לשנת תשע״ט • לשנת תשע״ט תמוז תשע״ט 25
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==