אתרוג | תמוז תשע"ט | יולי 2019 | גליון 84
שריפות יער וכיצד למנוע אותן. הילדים לוקחים חלק פעיל במחזור. בכניסה מכלי מחזור קטנים למיון זכוכית, 6 לגן פלסטיק ונייר. כשהמכלים מתמלאים הילדים מרוקנים אותם למכלים הגדולים שמול לגן. כחלק מלימודי הסביבה, הילדים ביקרו בפארק המחזור חירייה. מוקד קהילתי אנשי הישוב מעורבים בפינת החי שבגן. "אנחנו גרים בקרבת הגן ובני משפחתי מגיעים בשבתות ובחגים כדי להאכיל אותם. ילדי הגן לוקחים הביתה בעלי חיים לתקופות קצרות ותושבי הישוב נהנים לבוא אלינו", מספרת מאירה. ההורים והילדים משתפים פעולה בהכנת השילוט, בהבאת שאריות אוכל לבעלי חיים, ובבחירת שמות לבעלי החיים שנעשית באמצעות הצבעה. "הילדים לומדים להתמודד גם עם אכזבה כשהשם שהם הציעו לא נבחר". יגאל דילמוני, מנכ"ל מועצת יש"ע ותושב אבני חפץ שילדיו הם בוגרי גן חצב, טוען שהגן הוא מוקד קהילתי. "זהו גן של כל הקהילה. ילדי הגן באים בשמחה לגן לפגוש את הצוות ולקבל חיבוק ואהבה". הפעוטות מהמעון מגיעים כמעט מדי יום לראות את פינת החי. לפעמים הם נכנסים וילדי הגן עוזרים להם ללטף את החיות. גננות קולגות מהיישוב מגיעות לחצר וכך גם תלמידי בית הספר. בביתו של יגאל דילמוני מתקן למדידות גשם מטעם רשות המים, שמשמש למדידת כמויות הגשם המגיעות לנחל אלכסנדר הסמוך. "בכל שנה מאירה מביאה את הילדים לביתי כדי לקבל הסבר על מד גשם ולמה מודדים גשם. הם מפתחים סקרנות ועושים מחקרים על חרקים ועל בעלי ■ החיים בסביבה". ילדות עם גור צ’ינצ’ילה הרב ניסים סרוסי בשיעור עם ילדי הגן תמוז תשע״ט 29
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==