אתרוג | חשון תש"פ | נובמבר 2019 | גליון 85

ועוד. רכזת קמפוס מעו"ף היא ורדה טלר, סגנית המנהלת ומחנכת כיתה ד'. ורדה היא בעלת תואר ראשון במיקרוביולוגיה מאוניברסיטת בר אילן ומלמדת בבית שנה. 13 הספר כבר השתלמות מורים מובילים שרה אמיתי, רכזת פדגוגית ומחנכת כיתה ג', מנחה זו שנה שנייה במסגרת השתלמות "מורים מובילים". במסגרת זו נפגשות המורות המובילות ללמידה משמעותית ברמה האישית אחת לשלושה שבועות למשך שעתיים. בשנת תשע"ט ההתמקדות הייתה סביב תפקודי לומד בינאישיים ובעבודת צוות במרחבי הלמידה. במהלך ההשתלמות המורות תכננו יחידות הוראה המזמנות עבודה על מיומנויות של עבודת צוות ושיתופיות במרחבים השונים של בית הספר. המטרה של פיתוח מקצועי זה היא להגיע לשיפור מתמיד בתהליך הלמידה עצמו, לאפשר לתלמידים חיבור חיובי ללמידה ולחזק את ארגז הכלים האישי של מיומנויות יזמיות אצל התלמידים, .21- המשמעותיות ורלוונטיות במאה ה בסיום כל יחידת הוראה התקיים משוב מעצב מהתלמידים על הטמעת הידע, סגנון ההוראה והחיבור למרחב בו למדו, ובהתאם למשוב תוכננה יחידת ההוראה הבאה. בשנת תש"ף, בעקבות התפתחות מרחבי הלמידה, שרה מובילה את רכזות המקצוע ליישום למידה פרסונלית, במטרה לאפשר למידה משמעותית וחיזוק המיומנויות של עבודת צוות ושיתוף בהיקף רחב יותר ובתחומי הוראה נוספים. קלפים לפיתוח שיח מיטל לאופר, יועצת בית הספר מזה שנתיים: "אנחנו עובדים על איתור ופיתוח חוזקות, העצמה של תהליכי למידה, חוסן אישי ודרכי התמודדות להשגת איזון ורגיעה. יכולת הבנת האחר, רפלקציה אישית ויכולת לפתח איפוק באמצעות כלים של תוכנית חוסן שמובילה עיריית בת ים, ברמה כיתתית וברמה אישית". הנושא מועבר על ידי המחנכות והיועצת. מיטל מקדישה זמן לפיתוח שיח בין מורים לבין תלמידים באמצעות קלפי משחק. את ההכשרה למורים היא מעבירה במליאות הצוותים ובאופן אישי. יש שני סוגי קלפים. הקלפים המיועדים לתלמידים, עוסקים באיתור החוזקות של כל ילד, והקלפים המיועדים למורים עוסקים בנושאים כמו הקשבה, פתיחות ויצירת קשר משמעותי ועמוק בין המורים לתלמידים. פעילות זו מתקיימת בשעות הפרטניות עם התלמידים ומשפרת שיח של חברות בין התלמידים, פתיחות, הבעת רגשות ועוד. השיח מתקיים בכל הכיתות. מא' עד ו' על ידי המורים. מיטל מספרת על תלמידה מופנמת עם דימוי עצמי נמוך שבעזרת הקלפים החלה לדבר ולשתף ברגשותיה. היא השתמשה בקלפים שהכינה בעצמה ככלי לביטוי, כחלק ממשחק עם חברים. בעקבות השיח האישי המשמעותי דימויה העצמי עלה. מנהלת בית הספר, אוולין רוטשילד, עם תלמידים ותלמידות חשון תש״ף 11

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==