אתרוג | חשון תש"פ | נובמבר 2019 | גליון 85
כמחנך וכרכז חברתי. בהמשך עבר לישיבת אמי"ת אשדוד שם שימש כמחנך וכסגן ראש הישיבה, וכעבור ארבע שנים שב לשדרות לתפקיד מנהל ישיבת אמי"ת. קריית החמ"ד אמי"ת שדרות משלבת ארבעה מסלולים: ישיבה תיכונית, תיכון בנים, אולפנה תורנית שירת, ואולפנית לבנות. חיוך של ילד קטן את סכום הכסף שבו זכה בתחרות המורה שקל, העביר אוחיון 15,000 , של המדינה למרכז החסד בשדרות, המקיים פעילות חסד ענפה בשיתוף תלמידי קריית החינוך אמי"ת: "חסד זה התמצית של עם ישראל. מה זה להיות יהודי? מה זה להיות שייך לעם ישראל? מה זו תורה? ומה זה להיות מחובר באמת לתורה? זה לעשות חסד, להיות טוב, להוסיף אור וטוב בכל פינה בה אתה נמצא. להיות קשוב ורגיש לסביבה בה אתה נמצא ולהיות שם" אומר אוחיון. עשיית חסד, הוא מדגיש, גורמת לפתיחות, כולל פתיחות לערכים: "אדם שנעול בתוך עצמו אין מה לדבר איתו על ערכים. אי אפשר להחדיר מוטיבציה לחיים ערכיים ומשמעותיים, אם אתה לא נפתח למה שסובב אותך. עשיית חסד מיטיבה עם התלמידים. התלמיד הכי קשוח וציני לא יכול להישאר אדיש לחיוך של ילד קטן או לדמעה נרגשת של קשיש. משהו קורה שם. הלב נפתח, הנשמה מתרגשת וזה משפיע על הנותן, משהו מתעדן בתלמיד". עובדי ההוראה הם מצילי נפשות האני מאמין החינוכי של אוחיון כולל שינוי עמוק ביחס החברה למחנכים: "כל מי שנוגע בדבר צריך להבין – החינוך היום במדינת ישראל הוא קריטי, אחרת נמצא את עצמנו ללא מדינה, ללא צבא וללא חברה. כל אחד יהיה שקוע בעצמו והנאותיו. דורות על גבי דורות מסרו נפש על שבת, על ארץ ישראל, על הזכות ללמוד דף גמרא והנה באנו ארצה ואתה רואה בעיניים כלות איך העולם הערכי הולך ומתמוסס. "מי שעומד בחזית הלחימה הם המורים והמחנכים וכך צריך להתייחס אליהם, כך הממשלה וכל אזרח צריך להתייחס לעובדי ההוראה, כמצילי נפשות ממש. הייתכן שמהנדס תוכנה שיושב ומפתח איזה משחק מחשב שיכלה שעות על גבי שעות של זמנו של הנער (תוסיפו לזה ישראל אוחיון ישראל אוחיון: היתכן שמהנדס תוכנה שמפתח משחק מחשב שיכלה שעות על גבי שעות של זמנו של הנער יקבל את התהילה ואת המעמד החברתי, ואילו המורה שבונה נפש, בונה יהודי, בונה קצין, בונה אבא, המורה יצטרך להיאבק כל שנה מחדש על זכויותיו?" חשון תש״ף 23
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==