אתרוג | חשון תש"פ | נובמבר 2019 | גליון 85
לא מתחבר לשלם אחד ולכן לא מכין את התלמיד לחיים". לסטודנטים שלו מסביר קניאל שעליהם להגדיר את הצלחתם בחינוך בממדים אישיים צנועים. "אני אומר להם שאני לא ממליץ שתשנו את בית הספר. במקום זאת קחו ילד אחד, שני ילדים שאתם חושבים שאתם יכולים להחיל עליהם את העקרונות, ותפעילו עליהם את תהליכי האמפתיה שאני ■ מלמד אתכם. בכך תצילו ילד אחד". מספריו הקודמים של פרופ' שלמה קניאל פרסם עשרות מאמרים וספרים פרופ' שלמה קניאל היה סגן מפקד חטיבת טנקים והשתתף בקרבות ששת הימים, מלחמת יום הכיפורים ומבצע שלום הגליל. הוא שימש כחוקר בכיר במחלקה למדעי ההתנהגות בצה"ל (ממד"ה) ולאחר מכן חוקר ומרצה באוניברסיטת בר אילן. כיום הוא גמלאי של אוניברסיטת בר אילן, מרצה במגמה לפסיכולוגיה חינוכית בלימודי התואר השני במרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה, יו"ר הוועדה האקדמית לתוכניות לימודים, ועד לא מזמן ראש התוכנית לייעוץ חינוכי. קניאל כתב עשרות מאמרים וספרים בתחומים הבאים: אבחון וטיפול דינמי בליקויי למידה; קשב זיכרון וחינוך לחשיבה; תהליכי למידה וקבלת החלטות; טראומה כהזדמנות לצמיחה; אמפתיה בחינוך ואשמה. "לא פעם ילד מספר לי שהוא משקיע בלימודים אבל כשהורים מגיעים הביתה הם רואים אותו צופה בסדרת טלוויזיה ומיד מסיקים שלא התאמץ כלל אף על פי שהבטיח לעשות זאת. ההורים כועסים, הילד מבין שאף אחד לא מעריך את המאמץ שלו, והתוצאה היא שהילד מפסיק להתאמץ" חשון תש״ף 29
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==