אתרוג | טבת תש"ף | ינואר 2020 | גליון 86
שבות, ולימד בה מכתבי הרב קוק ('אורות'). עד היום הוא מלמד בה תנ"ך. במקביל, בעיקר בחופשים, שימש כמדריך בבית ספר שדה כפר עציון ואחר כך בעפרה, שם עשה צעדים ראשונים בפיתוח שיטה שלימים התגבשה כלימוד תנ"ך דרך הראש והרגליים, טיולים בשבילי הארץ עם תנ"ך ביד. לאחרונה אף חזר ללמד בבית ספר שדה כפר עציון קורס סיורים שנתי בשם: "אלה מסעי הארץ לאורכה לרוחבה". ) הקים את האולפנה 1985( בשנת התשמ"ה לבנות בעפרה ועמד בראשה עשר שנים, ובה בחן במסגרת החינוך התיכוני את הלמידה המשולבת: תנ"ך, היסטוריה, ספרות, מחשבת ישראל ולימודי ארץ ישראל, כולל סיורים. משרד החינוך הכיר בתוכנית כניסוי חשוב בתוכניות הלימודים. ) ייסד בתוך המכון 1986( בשנת התשמ"ו להכשרת מורים בהר עציון את המכון הגבוה לתנ"ך כיום: החוג לתנ"ך במכללת הרצוג, ואת הביטאון התורני לענייני )1996( מקרא: "מגדים". בשנת התשנ"ו הקים עם יעקב שפירא את מדרשת יעוד במסגרת רשת אמי"ת, להכשרת מורות בשירות לאומי להוראת יהדות בבתי ספר ממלכתיים (לא דתיים). )2006–2000( בין השנים התש"ס-התשס"ו עמד בראש ישיבת השילוב בקיבוץ הדתי עין צורים, ושם לימד גם שיעורים בגמרא ובמחשבת ישראל בנוסף לשיעורי תנ"ך. ) כתב טור יומי 2015( החל משנת התשע"ה לכל פרק בתנ"ך (וטורי סיכום) במסגרת תנ"ך ביחד, ללימוד תנ"ך לכלל 929 מיזם הציבור הישראלי, והשלים בזה את פירושו (הקצר) לתנ"ך כולו. תחיית לימוד התורה את גישתו ללימוד התנ"ך מגדיר בן הרב יואל בן נון בביתו באלון שבות, על רקע הספריה שהקים אביו "התלוויתי לרב צבי יהודה למחרת יום הכיפורים לישיבת מרכז הרב. בדרך פגשנו אסיפת בחירות חרדית. הנואם דיבר אל 'קהל האתרוגים שיש בהם טעם וריח, תורה ומצוות'. הרב תפסני בידי וברח משם. במעלה רחוב שטראוס אמר לי מתנשם ומתנשף: 'הם מתפעלים מאתרוגים, אבל במה הקיפו את המזבח? דווקא בערבות'. זה היה השיעור הגדול שלי במושג 'כלל ישראל'. אין כלל ישראל בלי ארבעת המינים יחד. חילונים, מסורתיים, דתיים וחרדים" טב״ת תש״ף 13
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==