אתרוג | טבת תש"ף | ינואר 2020 | גליון 86
אשכולות והצטיין בכל תחום שעסק בו, יזם בית הספר את “ספר השיאים של הרמב”ם”, תחרות שבה מוכרזים המצטיינים בעשרה תחומים שונים כגון ספורט, בריאות או אפייה. “התלמידים הם שקובעים את נושאי התחרות והם המשמשים בהן כשופטים”, מציין הרב מליחי. מעורבות חברתית אהובה שמריהו, מורת שילוב לכל הכיתות, אחראית על הנושא של מעורבות חברתית. לדבריה, אחד הכלים ליצירת מעורבות חברתית בבית הספר היא מנהיגות “אכפת לי” המורכבת מנציגים של תלמידי כיתות ה’-ו’. חברי אכפת לי נפגשים אחת לשבוע ומתכננים פעולות ליצירת מעורבות תלמידים בנעשה בבית הספר. בין הפעולות שיזמו: טיפוח סביבת בית הספר, צביעת משחקי רצפה כגון קלאס, ים-יבשה, ארבע בשורה. הפעלת תורניות צעירות - תלמידות שמשגיחות בהפסקה על התלמידים הצעירים ומאיישות את “ספסל חברות”, ספסל מקושט וצבעוני שמשמש למשחק משותף של תלמידים ותלמידות מהכיתות הגבוהות והנמוכות. הספסל משמש גם כעין “ספסל גישור” לשיחות על פתרון בעיות של ילדים מהכיתות הנמוכות. זהבית זילברשטיין, יועצת בית הספר, מפעילה בכיתות ג’-ו’ תוכנית ליצירת קשר אישי בין תלמיד למורה באמצעות מחברת שמוקדשת ליצירת דיאלוג אישי. המחנך כותב במחברת התלמיד שאלות אישיות כגון “מה החלום שלך?” “את מי הייתי רוצה לשתף ובמה הייתי רוצה לשתף “או “מה עבר עליי השבוע”. “האם אני מרגיש שהמורה פנויה אליי“ ו”האם אני יודע איך לפנות”, “מה החוזקות שלי”. על בסיס השאלות מתנהלת שיחה אישית עם התלמיד. במסגרת תוכנית “מלב אל לב”, שפותחה עם אושרית דודו, רכזת הכלה ומחנכת כיתה ב’, מתקיימות שיחות קבוצתיות עם תלמידים. כחלק מטיפוח המודעות החברתית, מגיעה לבית הספר כיתת מבוגרים ללמוד אחת מתושבי השכונה 18- לשבוע. מדובר ב שלומדים נושאים כמו אנגלית, משחקי חשיבה, פרשת שבוע ועוד. זוהי תוכנית עירונית שמתבצעת ביוזמת עיריית הרצליה ובמימונה, ויוצרת קשר בין בית הספר לבין ■ השכונה. אהובה שמריהו, מורת שילוב ואחראית על מעורבות חברתית זהבית זילברשטיין, יועצת בית הספר בממלכת החיות טב״ת תש״ף 35
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==