אתרוג | טבת תש"ף | ינואר 2020 | גליון 86

מ , גדל 41 , נהל ברקת דוד וצלר בקרית שמואל בחיפה, למד בישיבת בני עקיבא פרחי אהרון, המשיך לישיבת ההסדר המאירי בירושלים, ובמקביל סיים לימודי תואר ראשון במדעים במכללת ליפשיץ. בצבא שירת בפרויקט נערי רפול ופיתח מבחני אבחון ייחודיים. אחר כך ניהל מרכז למחוננים ומצטיינים דתיים בשלוחה של מכללת אורות ברחובות. בעקבות התנסותו בהוראת מחוננים החליט וצלר לפתוח מרכז למחוננים חרדים שנקרא אומ”ץ (אמונה ומצוינות), בעיר מגוריו בית שמש: “ילדים וילדות מחוננים ומצטיינים ממשפחות חרדיות לא ניגשים למבחנים לאיתור מחוננים מפני שאין מסגרות שמתאימות להם. כמעט כל המרכזים למחוננים הם מעורבים מגדרית, וכך נוצר מצב שמחוננים ומחוננות ממשפחות חרדיות לא מקבלים את החינוך לו הם ראויים”, טוען וצלר ומטפח חזון: “לראות את בנות ובני החינוך התורני-חרדי משתלבים בעולם המדע והאמנות, בלי פגיעה בדרכם ובחינוך שממנו הם באים”. במרכז שפתח וצלר בבית שמש הייתה הפרדה מגדרית, התכנים הותאמו לציבור החרדי והוא משך אליו תלמידים מכל פנה הרב דוד עסיס, 2017 האזור. בשנת ראש מחלקת החינוך במועצה אזורית נחל שורק, לוצלר, והציע לו להקים מרכז מחוננים תורני-דתי-חרדי בשם ברקת ביד בנימין. “ראש המועצה ומנהל מחלקת החינוך התלהבו מהרעיון”, מספר וצלר “הרשות המקומיות מספקת למרכז את התשתית, וההורים משלימים את מימון המורים ואת ההסעות. לקדם מחוננות חרדיות ילדים, מכיתה א’ 300- אל המרכז מגיעים כ ועד כיתה ח’ לארבעה ימי לימוד. ימי ראשון ושני מוקדשים לבנים וימי שלישי וחמישי לבנות. אחוז התלמידים החרדים אינו גדול אבל עולה בהתמדה. וצלר: “ההורים ששולחים את ילדיהם לכאן הם בעיקר חרדים אמריקאים המבינים את החשיבות הגדולה של רכישת ידע ואינם חוששים מן העולם הגדול. הם רוצים שילדיהם יהיו מחוברים לעולם ומעדיפים שהילד יקבל את האפשרות לגעת בצורה נכונה ומבוקרת במקצועות מגוונים. “אנחנו יוצקים תוכן תורני חרדי לתוך המקצועות השונים. ילד חרדי יכול לבחון חיידק במעבדה בלי שזה סותר את עולמו, בשבילו זו יד השם. רופא, מיקרוביולוג או כימאי, הם שליחים של הקב”ה”, מסביר וצלר ומדגיש את המאמץ לקידום בנות חרדיות מחוננות: “חרטנו על דגלנו קידום בנות בחינוך התורני-דתי-חרדי, אנחנו רוצים לשים אותן בחזית. הבאת ילדים לעולם היא דבר מאוד חשוב, אבל לצד זה אישה צריכה למצות את יכולותיה, ואם תוכל להגשים את עצמה היא תהיה אם טובה יותר. כמו כן אנחנו רוצים לקדם את החינוך של ילדי המגזר האתיופי”. מבחני מחוננים המועמדים נבחנים במבחני המחוננים במכון סאלד. כל ילד עובר ריאיון אישי על ידי המנהל בו הוא נשאל על חלומותיו, שאיפותיו, ציפיותיו מעצמו ומהמקום וחוויות משמעותיות שעברו עליו. התלמידים מחולקים לכיתות ומגיעים למרכז ברקת בהסעות מבתי הספר השונים גםמחוננים ומצטייניםחרדים ראויים לטיפוח במטרה לטפח מחוננים ומחוננות 2017- מרכז ברקת ביד בנימין הוקם ב מהמגזר הממלכתי-דתי והחרדי. הלימודים מתקיימים בהפרדה מגדרית, יומיים לבנים יומיים לבנות. תחומי הדעת מגוונים וכוללים תיאטרון, משפטים, הנדסה, כימיה, גיאולוגיה, מוזיקה ועוד, והםמותאמים לעולמם הדתי של הלומדים צילמה: מרים צחי | כתבה: דיקלה ד’ גל-עד מנהל ברקת, דוד וצלר: “מרבית ההורים ששולחים את ילדיהם לכאן הם חרדים אמריקאים שמבינים את החשיבות של רכישת ידע ואינם חוששים מן העולם הגדול. הם רוצים שילדיהם יהיו מחוברים לעולם, ומעדיפים שהילד יקבל את האפשרות לגעת בצורה נכונה ומבוקרת במקצועות מגוונים” טבת תש״ף 36

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==