אתרוג | טבת תש"ף | ינואר 2020 | גליון 86
,12:00 בהם הם לומדים בסביבות השעה .17:00 ומסיימים את היום בסביבות השעה לאחר השיעור הראשון יש להם ארוחה כשרה ומשביעה, בין השיעורים יש להם זמן חופשי בו הם יכולים לשחק, לשוחח עם חבריהם או לקרוא. בתחילת כל יום מתקיים כינוס של כל התלמידים המגיעים באותו יום, שנקרא רגע של מוסר בו משוחח וצלר על נושאים שונים ונעזר בסרטי אנימציה שהוא בוחר בקפידה. בין היתר נערכות שיחות על אגו, בדידות, יושר, ענווה, ביטחון בה’ ועוד. לאחר מכן מציג בפניהם וצלר המצאה או תגלית עכשווית החושפת בפניהם שער לטכנולוגיה מהמתקדמות בעולם. למשל, טכנולוגיה צבאית - קלע דוד או בשמה “שרביט קסמים”, טכנולוגיות רפואיות - ה”סטנט”, “חיישן גלוטן”, סטטוסקופ אקו- קור או טכנולוגיות לשיפור איכות חיים. בכל חודש נערך טקס לכבוד סטודנטים מצטיינים, ובסוף שנה, כמו באוניברסיטה, טקס מצטייני הדיקן. “החזון שלי הוא שמרכז ברקת יהווה בית אמיתי עבור הילדים המחוננים והמצטיינים”, אומר וצלר. “אני רוצה לבנות עיר, עיר חכמה! עיר שאזרחיה/תושביה הם הבנות והבנים המחוננים והמצטיינים שלנו, עיר שהלמידה בה תהיה חברתית עם קשרים חברתיים, עיר בעלת מסלולים מדעיים טכנולוגיים, כלכליים, חדשניים, יזמיים, עיר תבונית. עיר שוויונית שכל אזרח/ סטודנט בה מבין שהוא שותף אמיתי ובעל תפקיד מהותי בהצלחתה, ויכול להשפיע דרך התובנות שלו מחיי היום יום ובאמצעות היכולות הקוגניטיביות והרגשיות שלו”. להעביר רעיון מופשט יעל אנקרי, מורה לתיאטרון בברקת, מתמקדת בפיתוח יכולות לתקשורת רגשית. “בדרך כלל מפתחים אצל מחוננים את הצד השכלי ומתעלמים מהצד הרגשי. פה ניתן מקום ליצירתיות ולביטוי הרגשי, אין עליי לחץ להפיק תוצר עם התלמידים, אני מלמדת אותם איך להופיע מול אנשים, איך להנהיג, לקחת רעיון מופשט ולהצליח להעביר אותו לאנשים, לפתח מחשבה פתוחה, חסרת גבולות, מקורית ולא מקובעת”. אנקרי משתמשת במיומנויות תיאטרליות לחדד רגישויות חברתיות, ליצור תקשורת בין אישית וללמד את הילדים לבטא עצמם. היא מספרת על ילדה אינטליגנטית מאוד שלמדה אצלה, ומעולם לא דיברה בכיתה. באחד השיעורים פיזרה אנקרי תמונות בחדר ואותה ילדה בחרה בתמונה של ילדה עם כלב. בהגיע תורה היא סיפרה על ילדה עצובה, בודדה, שאין לה עם מי לדבר, עד שראתה כלב שהפך להיות לחברה הטוב ביותר. לאחר אותו שיעור הילדה החלה להביע דעה, לדבר ולקחת חלק בשיעורים, ובשנה שאחריה נרשמה לברקת רק ללימודי התיאטרון. אנקרי גדלה בכרמל בחיפה. היא למדה בבית הספר היסודי כרמל, בתיכון החלה ללמוד בכפר חסידים, אך עברה לבית הספר לאמנויות ויצ”ו מנהל ברקת, דוד וצלר, בשיחה עם תלמידים טב״ת תש״ף 37
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==