אתרוג | אב תש"ף | אוגוסט2020 | גליון 87

לטיולים ביחד, אוכלים ביחד ומתפללים ביחד. על קליטת תלמידי התוכנית בבית מחנכים, שאחד מהם הוא 4 הספר מופקדים רכז התוכנית. מדריכים, 4 על הקליטה החברתית אחראים אמהות בית ועובדת סוציאלית המופקדת 2 על מתן מענה לקשיים רגשיים וחברתיים. בנוסף לכך מגיעה פסיכולוגית לישיבות צוות אחת לשבוע, נותנת עזרה מקצועית לאנשי הצוות ופוגשת תלמידים באופן פרטני. יועץ חינוכי מלווה את תהליכי ההשתלבות של התלמידים בפנימייה ובישיבה. תלמידי נעלה נמצאים בשעלבים בתנאי פנימייה באותם מבנים בהם שוכנים הישראלים. פעילויות אחר הצהריים משותפות וכך גם הפעילויות השכבתיות. קשר אישי חזק מתי הומינר סגן מנהל הישיבה התיכונית, בוגר ישיבת ההסדר שעלבים, יליד ירושלים ובעל תואר ראשון בחינוך, מסביר כי שילוב תלמידי נעל”ה נעשה בהדרגתיות. לאחר שהם רוכשים את השפה העברית באולפן הם לומדים את המקצועות עתירי שפה בכיתות נפרדות שבהן הם מקבלים תגבור לקראת מבחני הבגרות. במקצועות הריאליים או במגמות הם מצטרפים לשאר התלמידים. “התוכנית בנויה על קשר אישי חזק בין הצוות לתלמידים. לכל כיתה יש מדריך ומחנך ולקבוצה כולה יש ליווי של עובדת סוציאלית ויועצת. זה נותן מעטפת מבוגרים שמסוגלים להתייחס למגוון גדול של בעיות. לתלמיד יש כתובת שהוא יכול לפנות אליה”, אומר מתי הומינר ומדגיש שהיחס האישי נמשך גם לאחר שהתלמידים מסיימים את הישיבה. “לפני פורים הישיבה דאגה למשלוח מנות לבוגרים שמשרתים כחיילים בודדים בצה”ל, רובם ביחידות קרביות”. חינוך יהודי טוב “נעל”ה מעניקה חינוך יהודי טוב לתלמידים שאין להם אפשרות לקבל חינוך דומה במקום מגוריהם”, מסביר הרב הירשנסון רכז התוכנית, ומוסיף כי העובדה שהילדים מוצאים את מקומם בארץ מדרבנת משפחות שלמות לעלות. “במרוצת 30%- השנים נוכחנו לדעת ש הרב דניאל הירשנסון, רכז התוכנית, בשיעור עם תלמידי נעל”ה רכז התוכנית, הרב דניאל הירשנסון: "המשפחות שולחות את ילדיהן לתוכנית מסיבות שונות. חלקן מתכוננות לעלות לארץ שנים ורוצות 3-5 תוך שהילדים ישתלבו קודם בארץ. לאחרות יש עניין עמוק בחינוך יהודי שאינו בנמצא במקום מגוריהן. סיבה נוספת היא הקושי לעמוד במחיר היקר של חינוך יהודי, בעיקר בארה"ב" אב תש״ף 13

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==