אתרוג | אב תש"ף | אוגוסט2020 | גליון 87
מהמשפחות עלו ארצה בעקבות ילדיהן. אחוזי העלייה מקרב הילדים עצמם הם .90% הרבה יותר גבוהים ומגיעים לכמעט הבוגרים שלנו ממשיכים לישיבות הסדר ולמכינות ומתגייסים לצה”ל”. הרב הירשנסון טוען שיש מספר סיבות לכך שהמשפחות שולחות את ילדיהן לתוכנית. שנים 5-3 חלקן מתכננות לעלות לארץ תוך ורוצות שהילדים יקדימו להשתלב בארץ. לאחרות יש להן עניין עמוק בחינוך יהודי שאינו בנמצא במקום מגוריהן. סיבה נוספת היא הקושי לעמוד במחיר הכלכלי של חינוך יהודי, בעיקר בארה”ב. הרב מדגים את מורכבות התהליכים שעוברים תלמידי נעל”ה בתקופת לימודיהם בישיבה. למשל תלמיד מארה”ב שהודיע כי אינו מעוניין להשתתף בהכנות לקראת גיוס בשל רצונו לחזור לארה”ב, והוא אכן עזב את הארץ לאחר סיום הלימודים. אבל תוך חצי שנה שם הוא החליט לחזור ועלה לארץ. “תלמיד אחר שהגיע לישיבה מאיטליה והתקשה לתקשר כי לא ידע עברית ורק מעט אנגלית. להפתעת מחנכיו הוא התחיל לדבר עברית שוטפת תוך שלושה חודשים, השתלב בלימודים והיום הוא מ”כ בגבעתי. “חמישה מבוגרי נעל”ה סיימו את התוכנית בשעלבים, התגייסו והחליטו להישאר בישיבה במסגרת ההסדר”, מציין הרב בגאווה. זורעים בדמעה רוּ (תהילים קכו) ֹ צ ְ ק ִ ה י ּ ָ נ ִ ר ּ ְ ה ב ָ ע ְ מ ִ ד ּ ְ ים ב ִ ע ְ ר ֹּ ז ַ “ה הוא פסוק מכונן בכל הקשור לתוכנית”, אומר הרב הלל דיין מחנך כיתה י”א. “תלמידים מכל קצות תבל מגיעים לארץ עם כל החששות והקשיים – קשיי שפה, הבדלי מנטליות, ריחוק מהמשפחה, מהחברים ועוד - ולבסוף הם מצליחים לעבור תהליך רינה שיץ, עובדת סוציאלית הרב גרשון שחור, ראש הישיבה סגן מנהל הישיבה, מתי הומינר: “התוכנית בנויה על קשר אישי חזק בין הצוות לתלמידים. לכל כיתה יש מדריך ומחנך ולקבוצה כולה יש ליווי של עובדת סוציאלית ויועצת. זה נותן מעטפת של מבוגרים שמסוגלים להתייחס למגוון גדול של בעיות. לתלמיד יש כתובת שהוא יכול לפנות אליה” אב תש״ף 14
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==