אתרוג | אב תש"ף | אוגוסט2020 | גליון 87

שנים ומחנכת כיתה ו' בנים, היא 28 כבר 40 האחראית על הנושא. רבינסקי: "כל המורים בבית הספר משתתפים בלימוד עמיתים אחת לשבוע. המורה המלמד פותח את כיתתו בפני הקולגות המלמדים אותו מקצוע, במטרה להרחיב את מאגר השיעורים הדיפרנציאליים, הרכזת ומורים נוספים נכנסים גם הם לכיתה ללמוד ולהתרשם מצורת העברת השיעור. "המורים מצוידים בדף משוב הכולל שאלות כמו 'מה התובנות שלך מהשיעור?', 'מה למדת?', 'מה היית לוקח לכיתה שלך?' ועוד. בסוף השיעור מתכנסים המורים עם המורה שהעביר את השיעור לשיחה. המורים מעניקים למורה שלימד את הפידבק שלהם וזה מעצים גם את המורה המלמד וגם את המורים העמיתים". רבינסקי היא אחראית על תיאומי השיעורים הפתוחים. כל מורה כותב באיזה יום, שעה ושיעור הוא פותח את הכיתה לעמיתים. "כל שבוע מתקיים שיעור כזה מלווה בשיח מקצועי המעצים את המורים. זהו אחד הדברים החזקים כאן בבית הספר", אומרת רבינסקי. דדון מוסיפה שבתחילה ההשתתפות בלימוד עמיתים לא הייתה חובה, אבל המורים הראשונים שהתנדבו לפתוח את הכיתות סחפו אחריהם את שאר המורים. “היה רגע שבו כולם הבינו שזו הולכת להיות שגרה בבית הספר. הנושא תפס תאוצה והפך להיות תרבות בית ספרית. התלמידים התרגשו מאוד בתחילת הפרויקט והגיעו לשמוע ולראות את השיעור שלהם, אבל מאז שזה נעשה כל שבוע, כולם כבר התרגלו”. כדי לייצר ביקורת בונה נבנה משוב שהשאלות הכלולות בו קבועות. “מובן שיש מורים שחושבים שאפשר להעביר שיעור אחרת, הם מעבירים ביקורת, אבל לא קוטלים. השיח הוא מכבד והביקורת היא בונה”, מסבירה דדון. הציונים כבסיס לתוכניות לימוד אישיות אסנת חזות, הרכזת הפדגוגית של בית הספר בשנה האחרונה, הגיעה למצפה חמ״ד לפני שנים כבת שירות לאומי. מאז עשתה 28 תואר ראשון ושני והתמחתה בתוכניות לימודים. במסגרת תפקידה היא אחראית על מאגר נתונים בו מרוכזים הציונים של כל התלמידים בארבעה מקצועות: שפה, חשבון, אנגלית ומדעים. "אנחנו בונים דרך המאגר תוכנית לימודים שמותאמת לכל תלמיד בכל כיתה. התפקיד שלי הוא להביא לכל מורה את הנתונים כדי שחלוקת הזמן בין כל התלמידים בכיתה תהיה מותאמת. זה אומר שיש בכל כיתה תלמידים 25 מספר רמות קושי. בכיתה של המורים מלמדים בדרגות קושי שונות. "בלמידת העמיתים אנחנו מחדדים את הנושא של הוראה מותאמת. המורים נותנים משוב על חלוקת הזמן שלהם בין הקבוצות, והאם ניתנה תוכנית מותאמת לכל רמה ורמה: המצטיינים, המתקשים והנורמטיביים. אני מביאה את מסד הנתונים למורים. ההוראה המותאמת נותנת לנו משוב גם לגבי תלמידים שמתקשים בבחינות למשל, אבל מצליחים יותר בהכנת עבודות", מסבירה חזות. קפ”ה דילמה ארבע פעמים בשנה נפגשים התלמידים לשיחה בחדר התיאטרון תלמידות משחקות קלאס בחצר ורדה רבינסקי, סגנית 40 המנהלת: "כל המורים בבית הספר משתתפים בלימוד עמיתים אחת לשבוע. המורה המלמד פותח את כיתתו בפני הקולגות המלמדים אותו מקצוע, במטרה להרחיב את מאגר השיעורים הדיפרנציאליים, הרכזת ומורים נוספים נכנסים גם הם לכיתה ללמוד ולהתרשם מהעברת השיעור" אב תש״ף 25

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==