אתרוג | אב תש"ף | אוגוסט2020 | גליון 87
בסבבים של כיתות לפי שכבות גיל. א’-ב’, ג’-ד’, ה’-ו’. בכל פעם שישים תלמידים. המפגש מכונה קפ”ה דילמה (קשובים, פתוחים והוגנים). שרה צימר, הרכזת החברתית בבית הספר ורכזת סל תרבות יישובי, היא האחראית על קפ”ה דילמה. “בכל הכיתות עוסקים בלימוד ערכים חברתיים במספר אופנים: דרך לימוד פרונטלי, דרך תיאטרון ודרך כתיבה של התלמידים. כל נושא נלמד באופן יסודי. במפגשי קפ”ה דילמה מציגים את הדילמות שהתלמידים מעלים ודנים בהן. כל בית הספר משתתף, בכל פעם קבוצה אחרת צופה. בפאנל יושבים רב בית הספר, המנהלת, צוות הוראה נבחר, היועצת, הפסיכולוגית והורים. כך למשל כשעסקנו בנושא חברות הגיעה לפאנל אמא עובדת סוציאלית שהביאה תובנות מתוך סיטואציות חברתיות בעולמה המקצועי. כשעסקנו בערך "אמת", הגיעו לפאנל הורים עורכי דין שהביאו סיפורים מעולם המשפט. "בדיוני קפ"ה דילמה רב בית הספר מביא את דעת התורה למקרה הנדון וכל הרכזת החברתית שרה צימר בספרייה אסנת חזות, הרכזת הפדגוגית: "אנחנו בונים דרך מאגר נתונים על ציוני התלמידים תוכנית לימודים המותאמת לכל תלמיד בכל כיתה. תפקידי הוא להביא לכל מורה את הנתונים כדי שחלוקת הזמן בין כל התלמידים בכיתה תהיה מותאמת" אב תש״ף 26
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==