אתרוג | אב תש"ף | אוגוסט2020 | גליון 87
התלמידים, ההורים והמורים משתתפים בניסיון לפתור אותו. בסוף התהליך אנחנו מעניקים מדליות לתלמידים שהעלו את הפתרונות היצירתיים ביותר לבעיה שהועלתה ונדונה". חזות מספרת שבמסגרת טיפוח הזדמנויות הלמידה, מגייסים את התלמידים המחוננים שלומדים תחומי עניין שונים ומגוונים כמו: חלל, אסטרונומיה, מתמטיקה או מדעים, להעשרת עולמות הידע של חבריהם בכיתות האם. מעין תהליך מקביל ללמידת העמיתים שמתרחשת בקרב המורים. בית מדרש הרב בעריש רוזנברג, המשמש כרב של "מצפה חמד" זה שנה ושליח חב"ד בשכונה בה נמצא בית הספר, פותח בכל יום שישי את בית המדרש לשיעור משותף להורים ולתלמידים על פרשת השבוע. "רק ילדים שההורים שלהם הגיעו יכולים להשתתף במפגש. ההורים מגיעים, מוציאים את הילדים שלהם מהכיתות ובאים ביחד לבית המדרש לחצי שעה של לימוד משותף. לפעמים מגיעים גם סבים וסבתות שמוציאים את הנכדים שלהם. מגיעים אמהות ואבות, בנים ובנות, אין הפרדה״, מספר הרב ומוסיף "אני מחלק עלונים שמתוכם לומדים. בכל שישי יש נושא אחר. מידות, דמויות מהתנ"ך, ערכים. בסוף כל מפגש אני מדבר על פרשת השבוע. מדי שבוע אני מוציא תלמידים מכיתה ו' שיעזרו לי. אנחנו מחלקים פרסים וממתקים ומדרבנים את התלמידים לשבת עם ההורים ללמידה משותפת". חינוך יצרני מיוחד 18- ילדי שילוב ו 30 בבית הספר לומדים ילדי החינוך המיוחד בשתי כיתות צומחות. היום הם בכיתות ד’-ה’-ו’. המנהלת רותי דדון גאה בשתי הכיתות של החינוך המיוחד. “כדי שהתלמידים האלה יוכלו להציג את היכולות שלהם, הכישורים והיצירתיות שלהם בתחומים שונים הקמנו מפעל יצרני. הם מייצרים מחזיקי מפתחות, אגרות ברכה לחתונות ולימי הולדת. הם לומדים איך להשתמש בכסף וקבלת החלטות משותפות. זה מעלה את הדימוי העצמי שלהם. הם מוכרים את היצירות שלהם לקהילת בית הספר״. למידה מתמדת שנה את 20- מנשה מוסאיי, שניהל כ בית הספר נועם בבית שאן, הוא המדריך הפדגוגי של בית הספר. לדבריו, השיח סביב מתן במה לכל לומד מגוון ומעצים את המורים. "מורים ותלמידים דנים לעומק בתהליך הפדגוגי שעובר על בית הספר". רותי דדון: "באספות הורים, באירועים חברתיים של בית הספר, אנחנו כל הזמן עוצרים ושואלים איפה אנחנו עולים עוד קומה. איפה אנחנו מעלים בקודש בכל עשייה. במצוינות, בלראות ולפגוש את הילד בארבע עיניים”. פעמיים בשנה יש יום מיוחד שבו כל תלמיד יכול לפגוש בארבע עיניים מבוגר מצוות בית הספר. “כל ילד בוחר את מי הוא רוצה לפגוש. זה יכול להיות מורה, מנהלת, אב בית הספר, המנקה, המאבטח. כל מי שמעניין אותו. התלמיד הוא שבוחר את המפגש האינטימי ■ הזה”. המדריך הפדגוגי מנשה מוסאיי עבודות של תלמידי כיתה ב’ רב בית הספר, הרב בעריש רוזנברג אב תש״ף 27
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==