אתרוג | אב תש"ף | אוגוסט2020 | גליון 87

את כולם, ומגוון המגמות שהיא מציעה לתלמידיה מאפשרים להם לגדול". בישיבה מגמות אמנות וקולנוע, אלקטרוניקה ומחשבים, ומגמת חקר בביולוגיה המצוידת במכשור מתקדם. התלמידים רשאים לבחור במסלולי לימוד ובהיקף שעות הלימוד. שינדלר: "לא כופים על כולם ללמוד עד בערב. מי שרוצה ויכול לומד ומי שלא 6 מסיים קודם. אנחנו דוגלים ביחס סובלני לתהליכים רוחניים שעוברים התלמידים. אין אצלנו חובה להתפלל. יש שעת תפילה שחובה להגיע אליה ויש חובה להניח תפילין, אבל בשעת התפילה לא נאמר לתלמיד 'פתח סידור' או 'למה אתה לא מתפלל?'. במקום זה ננסה לקרב אותו אל התפילה, אבל אם בזמן התפילה הוא בוחר לא להתפלל – זו זכותו". הישיבה מקיימת מסלול אלטרנטיבי לתלמידים שלא מתאים להם ללמוד גמרא. מדובר במסלול שלומדים בו משנה, לקט מצוות ואגדות. "לא לכולם מתאים ללמוד יחידות מתמטיקה ולא לכולם מתאים 5 להתפלפל בגמרא". שינדלר מבהיר שהסרט זוכה הפרס "נעלים אדומות", מבטא בדרכו את רוח הישיבה. "בית חינוך הוא מקום שעוסק בדילמות ולא כופה לציית לנורמות התנהגות חיצוניות. התלמיד בסרט לא מבין מדוע הישיבה המחמירה כופה עליו ללבוש חולצה לבנה בשבת ולא חולצה שהוא בוחר". ראש הישיבה, הרב אבי שלום, מוסיף: "גאווה אדירה בשבילנו לראות תלמידים כותבים ויוצרים מתוך נימי נפשם מהמקום הכי פרטי ואישי. על האמנים מוטלת חובה להוציא רעיונות לאוויר העולם, וזוהי מטרת המגמה: להוציא רעיונות שהופכים לסיפורים שהופכים לסרטים שעושים את עולמנו נעים יותר". גדעון שינדלר, מנהל קרית חינוך בית שמש מתוך הסרט “נעליים אדומות” תמונות מתוך הסרט “נעליים אדמות” אב תש״ף 38

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==