אתרוג | אב תש"ף | אוגוסט2020 | גליון 87

שבית הספר פועל בהתאם לתפישה פדגוגית הגורסת שיש לתת לתלמידות "כלים שיאפשרו להן לפתח וליזום בתחומים שאותם הן לומדות. מתוך תפישה זו, הדגש בלימודי האמנויות הוא לא רק על התכנים הנלמדים אלא גם על פיתוח היכולת ליצור שיתוף פעולה בתחומי הדעת השונים. כך למשל תלמידות מגמת הקולנוע או המחול לומדות כיצד לתאם הפקות מורכבות, ואגב כך הן מפתחות גם משמעת עצמית". לימודי הבריאות מלווים בלימוד טכנולוגיות רפואיות. צוות מורי המדעים עבר הכשרה בשימוש במדפסות תלת ממד, כדי שבעתיד הבנות תוכלנה לתכנן, ליצור ולהתנסות בהדפסת איברים, תחום הנמצא בשלבים התחלתיים בארץ. שולי כהן, מדריכת התקשוב ב"עלמא אמונה" מוסיפה: "לכל תלמידה יש טאבלט. בעמדת המורה יש מחשב ומקרן, והשיעורים פחות פרונטליים. המורה מנחה והתלמידה פעילה. רותמים את הטכנולוגיה כדי להשביח תהליכי למידה. הטכנולוגיה מסייעת להקניית מיומנויות כמו יצירתיות וחשיבה ביקורתית. התלמידה מובילה את תהליך הלמידה כשתפקיד המורה הוא לכוון אותה". גינה שהוקמה בחצר בית הספר משמשת כמשאב לצרכים פדגוגיים. צוותי המורים המקצועיים בנו שיעורים בהם נעשה שימוש בגינה. בשיעורי אנגלית למשל לומדים צבעים ושמות צמחים בעזרת הגינה, במתמטיקה מחשבים שטחים בגינה, ביהדות לומדים מהן מצוות התלויות בארץ בעזרת הגינה ובמדעים לומדים על השפעת האור על תהליכי הצמיחה. הגינה משמשת יעלה לביא (מימין) ונטלי ברוך, מפתחות תוכנית הרפואה בבית הספר לסיעוד, עם בובת אימון יעלה לביא, ממפתחות התוכנית מטעם שערי צדק: "בחרנו להתמקד בנושאים של בריאות ולא במצבים פתולוגיים, כמו למשל שמירה על היגיינת הידיים, תזונה, יציבה נכונה ופיזיותרפיה. אחד ממערכי השיעור עוסק בתהליך ביצוע בדיקת הדם, החל מלקיחת הדם ועד קבלת תוצאות הבדיקה" רכזת מדעים ומורה בתוכנית, שפי פלק אב תש״ף 6

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==