אתרוג | תשרי תשפ"ב | ספטמבר 2021 | גליון 88
תשרי תשפ״ב 16 ה הסתגלות למגבלות תקופת הקורונה של צוות ברויאר כללה לצד מערכי לימוד מותאמים לזום, מגוון אירועים חברתיים שהועברו באמצעות הזום וסבבי ביקורים ביישובים בהם מתגוררים התלמידים. מפגשים חווייתיים בין מורים לתלמידים מחנכת כיתות ה'-ו' בנים בברויאר, נועה מלמד, טוענת שתקופת הקורונה חיזקה את ההערכה לעבודת המורה, גם בקרב ההורים וגם בקרב המורים עצמם. "פלטפורמות כמו גוגל או ויקיפדיה יצרו הרגשה שהעולם הדיגיטאלי יכול להחליף את עבודת המורים. תקופת הקורונה הבהירה שזו אשליה. ילדים לומדים טוב יותר עם מורה בכיתה. ככל הנראה החיבור האנושי הכרחי לצמיחה ולהתפתחות אינטלקטואלית. יש לי הרגשה שכולנו לא הבנו עד כמה החיבור הזה הוא קריטי". כדי לקיים את החיבור עם תלמידיה, יזמה נועה פעילויות חווייתיות בזום. אחת מהן הייתה מפגשי בישול בהם המורה נכנס למטבח בביתו הפרטי ומכין מול המצלמה, יחד עם התלמידים, מאכל טעים. ההורים העמידו לצורך המפגש את מטבחיהם. פעילות נוספת הייתה שעת יצירה בה מורים לימדו את התלמידים להכין עבודות יצירה מחומרים שנמצאים בכל בית. כדי להמשיך לקיים את אווירת בית הספר יזמה נועה ימי עיון בזום, אחד מהם הוקדש לנושא הקורונה. התלמידים נפגשו עם ביולוגית שהסבירה מהי המחלה, ואחות שתיארה מניסיונה מקרים של הידבקות במחלה. מורות בויאר שיחקו עם תלמידיהן "תופסת זום" – משחק שבו המורה נותנת לתלמידים משימות משעשעות ובודקת מי הראשון שמבצע אותן. כמו למשל מי הראשון שיביא חיית מחמד, מי הראשון שיביא מלפפון מהמקרר, מי יביא אוזן המן וכו'. "השתדלנו להביא באמצעות הזום פעילויות מעבר לתוכנית הלימודים כדי לגוון את הלמידה בזום. למשל סדנת עיצוב בלונים, סדנת ציור קומיקס, או קריאה משותפת בספרים של הילדים עם המורים". במהלך ימי הלימוד בזום היו גם הפסקות שבהן כל התלמידים יצאו להפסקה. "ניסינו ליצור מעין בית ספר במרחב הזומי", מסבירה נועה ומציינת שלהוראה בזום יש גם יתרונות. אחד מהם הוא פיקוח על מסיבתפיג'מותבזום צוות בית הספר הממלכתי דתי ברויאר ביד בנימין פיתח שיטות לשמירה על קשר עם התלמידים למרות הסגרים והבידוד. השימוש בזום התרחב וכלל גם שיטות חווייתיות צילם: יוסי זליגר | כתבה: דיקלה ד' גל-עד בחצר בית הספר
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==