אתרוג | תשרי תשפ"ב | ספטמבר 2021 | גליון 88

תשרי תשפ״ב 19 לתלמידות, וכשהגיע זמן חלוקת התעודות היא הביאה אותן לבתי התלמידות. "הורי ילדי כיתה א' משתפים פעולה. יש לי בזום, והבנות מחכות 100% נוכחות של לשיעורים וכמובן להפעלות. שיתפנו גם את הדור המבוגר, והיה לנו אפילו ערב סבים וסבתות בזום". עקרונות לתקופת הקורונה נורית ראובן, מנהלת החטיבה הצעירה בברויאר, מספרת שכבר בתום הסגר הראשון גיבשו חברי הצוות שלושה עקרונות ללימודים בתקופת הקורונה: שמירה על קשר עם התלמידים, לימודים חווייתיים ולמידה פרטנית לילדים מתקשים. בחטיבה הצעירה של בית הספר 10- תלמידים שמגיעים מ 297 ברויאר כיתות, אחת 12- יישובים, הם לומדים ב מהן כיתת תקשורת. המורים הקפידו להיפגש עם התלמידים ככל שניתן. ביום העצמאות למשל עברה ביישובים בהם מתגוררים התלמידים שיירת מורות במכוניות בליווי שירים. התלמידים, שחיכו למורות נרגשים, היו לבושים בחולצות לבנות. הם קיבלו במתנה כובע ותיק בכחול לבן שעליהם היה כתוב: "נמצאים רחוק – מרגישים קרוב". בסוף שנת הלימודים הקודמת הגיע צוות החטיבה הצעירה למסקנה שכדי לייעל את הלמידה יש ללמד בקבוצות קטנות, חצי או אפילו רבע כיתה, להתמקד בלמידה חווייתית ולשים דגש על ילדים מתקשים. יועצת בית הספר איתרה את התלמידים שהתקשו ללמוד דרך הזום, וכשהדבר התאפשר, המורות הגיעו ליישובים כדי ללמד את הילדים באופן פרטני. בהתאם לעקרונות שגיבש צוות החטיבה הצעירה, מפגשי ההכנה לכיתה א' השנה נעשו בקבוצות קטנות תלמידים. ארבעה 6-5 של ימים לאחר תחילת שנת הלימודים כולם שבו ללמוד בזום. המורות הכינו באולפן בית הספר סרטונים בנושאים לימודיים, וצירפו אליהם משימות לימודיות המותאמות ליכולות של התלמידים, כדי להופכם ללומדים עצמאיים. אחת המסקנות של נורית ראובן מהתקופה הזאת היא שכדי להפוך תלמיד ללומד עצמאי צריך לתכנן עבורו משימות מתאימות, תוך הקפדה על ■ למידה חווייתית. שיעור מוזיקה שושנה אלנקווה, מחנכת כיתה א': ההסתגלות לזום הייתה קשה במיוחד עבור התלמידים הצעירים. כדי להקל עליהם הפקתי סרטונים עם פעילויות לראשית הקריאה והעליתי אותם לאתר יוטיוב. קיימתי מפגשים עם התלמידים במקום מגוריהם ויזמתי מבצע לעידוד הקריאה עם פרסים שהובאו לבתי התלמידים"

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==