אתרוג | תשרי תשפ"ב | ספטמבר 2021 | גליון 88
תשרי תשפ״ב 62 להם להסעות מיהודה ושומרון לבתי הספר ברחבי הארץ. כדי שזכויות עובדי ההוראה בחמ"ד יישמרו, מגיעים נציגי עו"ה בחמ"ד לכל בוגרי המכללות לחינוך בשנה השלישית והרביעית ללימודים, כדי להדריך אותם ולספק להם מידע לקראת קליטתם בעבודה. גד ליווה את תושבי גוש קטיף ודאג לעודד את עובדי במהלך ההוראה "ההתנתקות". הוא ארגן ערבי חמ"ד לתושבי הגוש, שוחח עמם ועודד אותם בעת המשבר הקשה. במקביל ניהל מו"מ מתיש עם אנשי האוצר לשיקום עובדי ההוראה המגורשים. עובדי ההוראה בחמ"ד בהסתדרות המורים מארגנים טיולים ההוראה לעובדי הדתיים בארץ ובחו"ל באווירה תורנית, מקיימים שבתות עיון בנפרד. המורים הדתיים מקיימים ערבי חמ"ד, טקסי "יקיר החינוך הדתי", חוגגים בצוותא את יום ירושלים ועלייה לקברי צדיקים. נוטלים חלק בכנסים של המחמ"דים המחוזיים בהשתתפות עובדי הוראה, מפקחים מדריכים ועוד. "גיבוש הסקטוריאליות בחמ"ד חשוב לציבור שלנו, מורים יסודיים, על יסודיים, גננות, מנהלים ומפקחים. חשוב להיות בקשר מתמיד עם כל חברינו" חוזר ואומר גד. "אתרוג" - במה לעשייה החינוכית בחמ"ד השאיפה לקיים קשר עם השדה ולתת ביטוי להישגי המחנכים ועובדי ההוראה בחמ"ד, הביאה להקמת "אתרוג" ביטאון המורים הדתיים. דיעי מסכם: "המסגרות החינוכיות בחינוך הממלכתי–דתי שונות ומגוונות, ובכולן הגישה הבסיסית היא לחנך לאהבת העם, הארץ והתורה. אנו מעורבים בכל תחומי החברה, רבים ממוסדותינו גם מגלים פתיחות וקולטים תלמידים לא דתיים. יש מסגרות תורניות נפרדות המציבות בראש סולם העדיפויות שלהן הישגים לימודיים ותורניים, אבל יש גם בתי ספר הטרוגניים ובתי ספר מקיפים שמקבלים את כל מי שמבקש ללמוד אצלם. מטרתנו עו"ה בחמ"ד היא לתת מענה לכולם". להשיב את הכבוד האבוד של המורה דיעי מציין שמצב המורים הורע בהשוואה לשנותיה הראשונות של המדינה. אמנם מצבה של המדינה אז היה קשה, אבל מצב המורים היה טוב בהשוואה למעמדם היום: "כמורה מתחיל משכורתי אפשרה לי גם להתפרנס וגם לממן לימודים. המדינה היתה במצוקה אבל החינוך היה בעדיפות גבוהה, והוקדשו הרבה מאוד שעות לטיפוח ולשיפור החינוך". גד מדגיש שהיחס הבלתי מכבד מצד המערכת הפוליטית, גורר יחס בלתי מכבד מצד ההורים והתלמידים. "בעבר, רחשו ההורים כבוד למחנך, וכשמורה בא לבקר בבתי התלמידים קיבלו אותו במאור פנים. האב והאם העריכו את מה שהמורה נותן לילדיהם ולא השליכו עליו את התסכולים שלהם כפי שהם עושים כיום". בכל תפקידיו בהסתדרות המורים שאף גד ונלחם להרים את קרנו של המורה, לא רק את שכרו אלא גם את כבודו, מעמדו וסמכויותיו. בתפקידו כיו"ר האגף לאיגוד מקצועי, הרבה לעסוק בתנאי העבודה של המורים, בזכויותיהם, היקף משרותיהם, ובמכלול ההיבטים הנוגעים להוראה ולחינוך: הגנה על כבוד המורה, מניעת פיטורים, מניעת צמצומים וקיצוצים, העברות לא מוצדקות, פרישה בתנאים מכובדים ומועדפים. מתוך תפישה זו הדריך גד את פעילי הסתדרות המורים ברחבי הארץ וצייד אותם בכלים שנועדו לחזק את מעמד המורים בדורות הבאים. יקיר העיר אשדוד בשנת היובל לעיר אשדוד נבחר גד דיעי ליקיר העיר. התואר הוענק לו בטקס רב רושם בו נכחו בכירי הסתדרות המורים, ח”כים, מורים, תלמידים, מכרים ובני משפחה. בסרטון שהופק לרגל קבלת התואר הוצגו פרקים מעשייתו החינוכית. גד ובני משפחתו . הוא שימש בה כמורה, מחנך ומנהל, הקים את סניף הסתדרות המורים בעיר, שימש כחבר מועצת העיר, 1966- השתקעו בעיר ב חבר ועדת כספים, וממונה על החינוך הדתי והתרבות התורנית בעירייה. עמיתיו של גד ציינו כי המוטו המאפיין את דרכו האישית ■ והציבורית הוא “איזהו מכובד – המכבד את הבריות”. גד דיעי פותח את מפגש במת המחנך הדתי בת״א
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==