שיעור חופשי / תשרי תשעח / ספטמבר 2017 / גליון 123
החנונים של פעם, שלמדו תכנות בשעות הפנאי, שולטים היום בעולם - ובמשרד החינוך מבינים שבלי לימודי תוכנה, הילדים יישארו מאחור בעולם הטכנולוגי של מחר. ואולם, בינתיים קצב השינוי איטי מדי - ויש גם מי שסבור שלא צריך להכניס את התכנות למערכת הלימודים תמירה גלילי לכולם, אלא רק למי שרוצה ומעוניין לתכנת מחדש את בתי הספר כשרות פולצ'ק היתה בת שש, אמה הושיבה אותה ליד המחשב ולימדה אותה לתכנת. "ככה זה כשיש לך אמא שהיא מנתחת מערכות", צוחקת פולצ'ק, , בשיחת טלפון מסן פרנסיסקו. האם הראתה 34 לה כיצד כותבים שורות קוד בשפת התכנות הפשוטה בייסיק, שהיתה בשימוש באותה תקופה, של ראשית עידן המחשבים האישיים. אך פולצ'ק, שלימים תהפוך ליזמית מצליחה בתחום הייטק, לא התלהבה כלל. "אני זוכרת שכתבתי אחד ועוד אחד ויצא שניים. וזה נראה לי כמו תרגיל בחשבון. טוב, ,"80־ חשבתי, מה מעניין בזה? אלו היו שנות ה היא ממשיכה. "האותיות ריצדו בירוק וכנראה לא היה בזה משהו מושך מדי". זמן רב היא חשבה שתכנות זה פשוט לא בשבילה. "אולי זה היה בגלל שהמחשב היה בחדר של האחים שלי. כלומר, הרגשתי שהוא שייך להם, שזה לא משהו שקשור אלי". נדרשו לה שנים למצוא את העניין והמשיכה למחשבים ולתכנות. אבל לבסוף, פולצ'ק, ששני הוריה עובדים בתחום המחשוב - אביה באבטחת מידע ואמה במערכות פיננסיות - חזרה לכור מחצבתה וכיום היא נשמעת נלהבת ביותר מעיסוקה. היא למדה כלכלה באוניברסיטה העברית ולאחר מכן הקימה סטארט אפ בארה"ב, אבל המיזם המעניין ביותר שלה " (היא She Codes הוא " מתכנתת, בתרגום חופשי), מפגש שי קודס לנערות. מהמתכנתים 20% רק כיום הן נשים. צילום: תומר אפלבאום 17 שיעור חופשי > 2017 ספטמבר
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==