כרך פז | גיליון #02 | זכויותך | כסלו תשעד, נובמבר 2013 - page 66

66
תשע"ד 3102 -4102
זכויותיך
א. מספר המשתלמים בהשתלמות לא יפחת מ־21 ולא יעלה על 05.
ההיקף הכולל של ההשתלמות לא יעלה על 211 שעות.
ב.
- פרק של הרצאות
נפרדים
ההשתלמות תהיה מורכבת משני פרקים
ג.
עיוניות ופרק של סיורים - לפי הפירוט שלהלן:
הלימוד העיוני יהיה בהיקף שלא יפחת מ־65 שעות ויזכה את המשתלם
)1
בגמול עם ציון, בתנאי שעמד בכל ההתניות להשתלמות עם ציון.
הסיורים יהיו בהיקף שלא יעלה על 65 שעות והם יזכו את המשתלם
)2
בגמול ללא ציון.
בהשתלמות שבה היקף החלק העיוני גדול מ־65 שעות יפחת היקף
)3
הסיורים בהתאם (השלמה ל־211 שעות).
החלק העיוני של ההשתלמות יכלול היבטים דידקטיים של הנושא.
)4
2.3.5.7 מוסד המבקש לקיים השתלמות המורכבת מפרק עיוני ומפרק של סיורים
יגיש שני טופסי בקשה נפרדים לכל פרק. שני הטפסים יוגשו במצורף
לאישור הפיקוח.
הערות
תוכר לגמול ללא ציון בהיקף מירבי של
סיורים בלבד
השתלמות הכוללת
א.
65 שעות.
(סח/2 עמ' 65) הנמשכת עד שישה
בנושא זה בלבד
ב. השתלמות מרוכזת
ימים ברציפות בתנאי פנימייה תאושר עם ציון, בתנאי שתכלול 63 שעות
לפחות של לימודים עיוניים ו־02 שעות של סיורים, ובסך הכול 65 שעות
בלבד, ובתנאי שההשתלמות עמדה בכל התנאים להשתלמות עם ציון.
4.5.7 השתלמות בתחום האמנות הפלסטית (ציור, פיסול, קרמיקה וכו')
בתחום האמנות הפלסטית המשלבת
לכלל עובדי ההוראה
השתלמות
לימודים עיוניים וסדנאיים תוכר בתנאים האלה:
1.4.5.7 מספר המשתלמים לא יפחת מ־21 ולא יעלה על 04.
2.4.5.7 ההיקף הכולל של ההשתלמות לא יעלה על 211 שעות.
3.4.5.7 ההשתלמות תורכב משני פרקים נפרדים - פרק של הרצאות עיוניות ופרק
סדנאי - כלהלן:
מ־65 שעות ויזכה את המשתלם
שלא יפחת
הלימוד העיוני יהיה בהיקף
א.
להשתלמות עם ציון.
בכל ההתניות
בגמול עם ציון, בתנאי שעמד
על 65 שעות ותזכינה את המשתלם
שלא יעלה
הסדנאות תהיינה בהיקף
ב.
להשתלמות ללא ציון.
בכל ההתניות
בגמול ללא ציון, בתנאי שעמד
בהשתלמות שבה היקף החלק העיוני גדול מ־65 שעות יקטן היקף
ג.
הסדנאות בהתאם (השלמה ל־211 שעות).
4.4.5.7 החלק העיוני של ההשתלמות יכלול היבטים דידקטיים של הנושא.
5.4.5.7 לימוד סדנאי בלבד יהיה בהיקף של 65 שעות השתלמות ויזכה בגמול
ללא ציון, בתנאי שיענה על כל ההתניות להשתלמות ללא ציון. תוכנית
ההשתלמות (הסילבוס) תצביע על קשר לתחומי עבודתו המגוונים של
עובד ההוראה. בהשתלמות סדנאית ייעשה שימוש בחומרים שהם נגישים
לעובד ההוראה ולעבודתו.
5.5.7 ציורי ילדים
1.5.5.7 ההשתלמות אינה מיועדת לרכישת ידע באבחון/בטיפול בעזרת ציורים.
אבחון וטיפול לא יילמדו כלל.
2.5.5.7 ההשתלמות תוכר בהיקף של 65 שעות וללא ציון, והחלקים המושגיים/
התיאורטיים בהשתלמות יהיו המרכיב העיקרי בהשתלמות.
6.5.7 אבחון/טיפול
1.6.5.7 השתלמות הנושאת אופי אבחוני או טיפולי לא תוכר לגמול השתלמות.
2.6.5.7 השתלמות הנושאת אופי אבחוני או טיפולי המתקיימת ביוזמת הגורמים
המקצועיים במשרד ו/או באישורם והמיועדת לעובדי הוראה העוסקים
בתחום האבחון או הטיפול תיבחן על ידי האגף.
7.5.7 רפואה משלימה
השתלמות בתחום הרפואה המשלימה המיועדת להכרת היסודות
העיוניים בתחומים דלהלן תוכר כהשתלמות העשרה ללא ציון אם היא
עונה על התבחינים האלה:
1.7.5.7 ההשתלמות היא באחד מהנושאים נטורופתיה, הומיאופתיה ורפואה
סינית או בשילוב ביניהם.
2.7.5.7 ההשתלמות תהיה בהיקף שלא יעלה על 65 שעות.
3.7.5.7 עובד הוראה יוכל להשתתף בהשתלמות בנושא זה פעם אחת בלבד.
8.5.7 חינוך לבריאות
1.8.5.7 במסגרת תוכנית ההשתלמות יעמיקו עובדי ההוראה את ידיעותיהם
במגוון התחומים, ומטרת המפגשים תהיה להקנות את ידע האוריינות
הבריאותית המאגדת בתוכה אורח חיים בריא, טיפוח אחריות לבריאות
אישית, חברתית וסביבתית והטמעת נושא הבריאות כחלק אינטגראלי
בבית הספר.
2.8.5.7 בהשתלמות של 65 שעות - עם ציון וללא ציון - בנושא החינוך לבריאות
ייבחרו %05 מהשיעורים מבין 21 הנושאים שנקבעו על ידי המפמ"רית
לבריאות במשרד (הרשימה מפורטת באתר האינטרנט של האגף), וכל
נושא יקבל שיעור אחד בלבד. %05 נוספים יהיו בהתאם לשיקול דעתו של
המוסד או של המרצה בהתייחס לקבוצה.
3.8.5.7 בהשתלמות של 211 שעות - עם ציון וללא ציון - ייבחרו %07 מהשיעורים
מבין 21 הנושאים וכל נושא יקבל שיעור אחד בלבד. %03 נוספים יהיו
בהתאם לשיקול דעתו של המוסד או המרצה בהתייחס לקבוצה.
9.5.7 לימודים בנושא השואה
1.9.5.7 עובד הוראה המשתלם בארץ בהשתלמות עיונית בנושא השואה שאושרה
לגמול על פי כללי האגף, בתוכנית הכוללת פרק עיוני ופרק סיורי, יהיה
זכאי לגמול ללא ציון (עד 65 שעות) עבור מסע לימודי בפולין בנושא זה.
ההכרה בסיור מותנית בכך שתוכנית הסיור אושרה מראש על ידי המפקח
והסיור הוא יחידה משלימה לפרק העיוני ומתקיים בעקבותיו.
2.9.5.7 הלימודים העיוניים יתקיימו לפני הסיור ויהיו בהיקף של 211־65 שעות.
פרק הלימודים העיוניים יוקדש לנושא לימוד השואה בלבד (לא ייכללו בו
נושאים ארגוניים הקשורים לסיור), והוא יוכל להילמד כיחידה עצמאית,
ללא חובת יציאה לסיור.
6.7 גישור חינוכי
השתלמות בגישור חינוכי תאושר בהיקף של 65 שעות עם ציון בתנאי
שתענה על ההתניות האלה:
ההשתלמות תענה על כל ההתניות שנקבעו להשתלמות עם ציון.
7.6.1
03 שעות מתוכנית ההשתלמות תכלולנה לימודים עיוניים בתחום הכרת
7.6.2
מושגי הגישור, השלבים שבהליך הגישור, פרקים בתקשורת בין־אישית,
חשיבה יצירתית, הערכת אפשרויות ובחינת חלופות, ובעיקר - הגישור
כתרבות בית ספרית.
62 שעות מתוכנית ההשתלמות תכלולנה תרגול מעשי להטמעת התפיסה
7.6.3
הגישורית במערכת הבית־ספרית באמצעות סימולציות בחיי בית הספר.
במסגרת ההשתלמות יחויבו המשתלמים בבניית תוכנית עבודה מוסדית
7.6.4
בת שלושה פרקים:
פרופיל בית־ספרי ; תוכנית הגישור בבית הספר ; דרכי הפעלת התוכנית
בבית הספר על פי שכבות הגיל או צוותי המורים.
7.7 כתיבת עבודה/בחינה (בהשתלמות עם ציון)
הגשת עבודה או בחינה בתום השתלמות עם ציון היא תנאי לקבלת גמול
השתלמות עם ציון. עמידה בהנחיות לכתיבת עבודה/בחינה המפורטות
להלן היא תנאי הכרחי לאישור ההשתלמות:
1.7.7 עבודה
1.1.7.7 על העבודה לשקף תרומה של המגיש (לא רק סיכום ממקורות קיימים),
כגון מתן מענה לשאלות חדשות, התמודדות עם בעיה או עם מצב
חדשים, ניתוח כלים/תוכניות/אמצעים להוראת הנושא וכדומה, ועליה
להיות רלוונטית ויישומית למערכת החינוך ולכלול פרק דידקטי.
2.1.7.7 ככלל תוגש עבודה על ידי משתלם אחד. במקרים חריגים המפקח על
ההשתלמות רשאי לאשר מראש הגשה על ידי שני משתלמים, בתנאי
שיהיה אפשר לזהות בבירור את תרומתו של כל משתלם לעבודה.
3.1.7.7 בסיום ההשתלמות, עם הגשת יומן ההשתלמות תצורפנה ליומן שלוש
עבודות (או יותר, לפי דרישת המפקח) לצורך עיון והערכת ההשתלמות.
העבודות לא תוחזרנה, ולכן מומלץ לצלמן טרם העברתן לפיקוח.
2.7.7 בחינה
1.2.7.7 אופי הבחינה
הבחינה תבטא זיקה ישירה לנושאי הלימוד בהשתלמות.
א.
על השאלות לשקף דרישות קוגניטיביות מגוונות (הבנה, יישום וכו'), ואין
ב.
להסתפק בשאלות זיכרון (יידע) בלבד.
הבחינה תכלול גם שאלות פתוחות.
ג.
הבחינה תהיה אחידה לכל המשתלמים ובמועד קבוע מראש.
ד.
יש לפרט הוראות ברורות לנבחן: משך הבחינה, על מה הוא נדרש להשיב
ה.
(אם יש בחירה - מה וכמה), משקל כל שאלה וחומר עזר מותר ואסור.
2.2.7.7 העברת בחינה למפקח על ההשתלמות
לכל יומן תצורפנה שלוש דוגמאות לבחינה שניתנה בסיום ההשתלמות
לצורך עיון והערכה.
השתלמות לעובדי הוראה בגישת למידה מקוונת מרחוק, א־
7.8
סינכרונית
2.4.8.7 התבחינים לאישור השתלמות מקוונת
ככלל, כל התבחינים לאישור השתלמות "רגילה" יחולו גם על השתלמות
מקוונת בגישת למידה מרחוק, א־סינכרונית, להוציא הנושאים האלה:
יהיה בהיקף שלא יפחת מ־82 שעות ולא יעלה על 211 שעות.
משך ההשתלמות
א.
לא יפחת מ־21 ולא יעלה על 04.
מספר המשתלמים
ב.
הפרטים בדבר מסגרת הלמידה, ניהול הלמידה ומשימות הלימוד פורסמו
בחוזר המנכל סז/3 ב' עמ' 84 - 94.
א
|||||||||||||||||
ב
|||||||||||||||||
ג
|||||||||||||||||
ד
|||||||||||||||||
ה
|||||||||||||||||
ו
|||||||||||||||||
ז
|||||||||||||||||
ח
|||||||||||||||||
ט
|||||||||||||||||
י
|||||||||||||||||
כ
|||||||||||||||||
ל
|||||||||||||||||
מ
|||||||||||||||||
נ
|||||||||||||||||
ס
|||||||||||||||||
ע
|||||||||||||||||
פ
|||||||||||||||||
צ
|||||||||||||||||
ק
|||||||||||||||||
ר
|||||||||||||||||
ש
|||||||||||||||||
ת
|||||||||||||||||
1...,67,68,69,70,71,72,73,74,75,76 56,57,58,59,60,61,62,63,64,65,...188
Powered by FlippingBook