הזקן והמשפחה | סוגיות מרכזיות ביחסים רב דוריים | יצחק בריק ואריאלה לבנשטיין

סוגיות ייחודיות 551 עומסרב על המטפל ותמיכהמועטהשל שאר בני המשפחה. לדעתם, ישלכוון תכניות מניעה ייחודיותלמטפליםעםגורמי סיכון אלה. אופן הצגתן של ההתערבויות שנבחרו חשובה, שכן ההתערבות עצמה )למשל, הצורךלצאתמהביתשבו מתגוררהמטופלכדי להגיעלקבוצתתמיכה( עשויהלהתקבל כמעמסהנוספתאו לחילופין כמפלט. בעיני מטפליםרבים, ישיתרון להתערבויותשניתן להשתמשבהן תוךהישארותבבית)למשל, ביקורי בית, ייעוץטלפוני, ועידותוידאו, וידאו ביתי, תכניותהסברהמבוססותתקשורת, התערבויותמבוססותאינטרנט(, משוםשאין צורךלארגן תמיכהחלופיתלחולה. ביקורי ביתיסייעו לתרפיסטלהעריךטוב יותרסוגיות סביבתיותהמשפיעותעלהטיפול ואתהאינטראקציהבין המטפללחולה. חלופותטיפולפורמליותמציעותלחולההדמנציהטיפול 2. חלופותטיפולפורמליות: על ידי מטפלים בשכר על בסיס זמני או ארוך טווח. מגוון טיפולים אלה יכול להתחיל (, שבו ניתן להשאיר respite care מטיפול בית וטיפול יום למבוגרים עד טיפול הפוגה ) אתהמטופל במסגרתאלטרנטיבית לזמן קצר, כדי שהמטפל יצא לחופשה או לעיסוק ( וטיפולסיעודי מקצועי. ADL אחר; טיפוללילה, סיועבפעולות יומיום ) הן החולהוהן המטפל יסתייעו בהכנסתשינוייםבסביבה. 3. הכנסתשינוייםבסביבה: בנוסף להתערבויות הפורמליות יותר שהוזכרו לעיל, משאבי תמיכה סביבתיים נוספים )או היעדרם( עשויים להשפיע על רמת העומס. אחד המשאבים החשובים הוא קשרי הגומלין של המטפלים עם מערכת שירות גדולה יותר. שירותים הקשורים לבריאות הגופנית, בריאותהנפש, טיפול שיניים, טיפול בראייה, טיפול בשמיעה, תזונה ותחבורה, כולםנחוציםומשפיעיםעלהעומס. גורמיםנוספיםהקשוריםלאינטראקציהמוצלחתאו לאמוצלחתעםמערכותהשירותיםהם: נגישות, תיאוםבין שירותים, תמיכהממטפלים מקצועיים ומספקי השירות עצמם. משאבי תמיכה אחרים, שאינם חלק מהמערכת, חשוביםגםהם. חשובגםבאיזו מידהיכולהמטפללהיעזרברשתתמיכהבלתי פורמלית שתלווהאותו במשך כלשנותהטיפול. לכלאלההשפעהעל רווחתו שלהמטפל. הוכח, שרצוי להעניק למטפלים סוגים מגוונים של תמיכה. לדוגמה, התערבות הכוללת ייעוץ אישי ומשפחתי, השתתפותשבועיתבקבוצתתמיכה וזמינותשל יועצים המסייעים למטפלים להתמודד עם בעיותמיד עם התעוררותן. אלה הביאו להפחתת רמותהרגשהדיכאוני בקרבמטפליםבקבוצתההתערבותבהשוואהלמטפליםבקבוצת ( וגם בזמן Mittelman et al., 2003; 2008 הביקורת, הן כשהמטופליםהיו בקהילה ) (. מחקר מקדים, שבדק את יעילותה Gaugler et al., 2008 המעבר למוסד סיעודי ) של סדרתסרטי וידאו על ויסותכעסים, שניתן היה לצפותבה בביתאו בכיתה, לעומת תנה, מצא ששתי השיטות השיגו רמות נמוכות ְ קבוצת ביקורת שנרשמה ברשימת המ .( Steffen, 2000 יותר של כעס ודיכאון לאחר הטיפול בהשוואה לקבוצת הביקורת ) הכשרה להתמקדותבמטרות ולחשיבה ביקורתיתלצורך הגשמתמטרותאישיות גםכן (. תכנית פסיכולוגית- Cotter, Stevens, Vance & Burgio, 2000 סייעה למטפלים ) הסברתית, שהתמקדה ברכישת כישורים להסתגלות קוגניטיבית והתנהגותית, היטיבה

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==