הזקן והמשפחה | סוגיות מרכזיות ביחסים רב דוריים | יצחק בריק ואריאלה לבנשטיין

סוגיות ייחודיות 751 לשנותאתסוגי ההתערבות ואתרמתהשימושעםהתקדמותהמחלה, שכן התערבויות שונות נחוצות בשלבים שונים של תהליך הטיפול. ככל שמתקדמת הדמנציה חלים שינויים במידע הנדרש, בהזדקקות לשירותים פורמליים ובתגובותיהם של המטפלים. Schulz& , טועניםהחוקריםשולץ ומרטיר ) REACH בהתבססעלתוצאותיו שלמחקר (, שעלההתערבויותלהתמקדבתחומי הסיכון הבאים: בטיחותלמטפל Martire, 2004 ולמטופל, טיפוחעצמי, התנהגותבריאותיתמונעתשל המטפל, תמיכהלמטפל )מידע, תמיכהפיזית ותמיכה רגשית(, דיכאון המטפל ובעיותהתנהגותשל המטופל. אתפרטי ההתערבות ישלהתאיםלפרופילהייחודי שלהמטפל ושלהמטופל. צורכי העתיד ברור שמשאלתם הראשונה של בני משפחה מטפלים היא, שתימצא תרופה למחלת אלצהיימר ולסוגי דמנציה אחרים. אולם, לאור מורכבותה של הדמנציה אין סיכוי רב למציאת תרופה פשוטה בעתיד הקרוב. כיוון שכך, על המחקר להתמקד במטרות החשובותביותר: "דמנציהמוצלחת" למטופל וטיפולמוצלחלמטפליםבו. ההבנה הבסיסית של תפיסות הצלחה אלה, בתוך התהליך הקשה של הטיפול, עדיין לוקהבחסר ושאלותרבותלא זכו למענה, למשל: באיזו מידה יכוליםחולי דמנציה להרגישבנוח ולהיותמרוציםבכלשלבשלתהליךהמחלה? מההםהמשאביםהנחוצים כדי לאפשר להםהרגשהטובהכזאת? מההן השיטותהייחודיותהנחוצותכדי להתאים את הסביבה ואת אופן הטיפול לכל אדם, על אף ההטרוגניות של חולי הדמנציה, כך שצרכיו יסופקו? חרף ההתקדמות בלמידה על פעילויותהטיפול, נושא זה לאהניב עד עתהמענהמספקלצורכי המטפלים, כדי למטבאתהטיפול ואתפעולותהיומיום. יש צורך במחקר נוסף על מיטוב חוויית הטיפול לחולי אלצהיימר. מה מאפשר למטפליםשוניםלספקאתהטיפולהטובביותר ולהרגיששלווה, סיפוק ואףהתרוממות רוח בעקבותהחוויה? האםחיוני לספקתמיכה פורמליתאו בלתי פורמלית בתהליכים קוגניטיביים, רוחניים או תפקודיים ייחודיים כדי להביא את המטפלים להשלמה כזאת עםהחוויה? המחקרעלתמיכהבמטפליםשלחולי אלצהיימרלוקהגםהואבחסר, כפי שמתברר מהתוצאותהלא-אחידותשלמחקריםקודמים. ישצורך במחקר גםעלהאופן שבו ניתן לשפראתתהליךהתמיכהעל ידי: )1( שימושבמידע, בכליםובמערכות; )2( שיפורתוצרי ההתערבויות; )3( הבנה טובה יותר של השפעתם של משתני התהליך )בבית לעומת במשרד, בטלפון לעומת פנים אל פנים, משך ההתערבות וכיוצא בזה(; )4( למידה איך להתאים את ההתערבויות כך שיענו על תכונותיהם הקריטיות של המטפל, המטופל, הסביבה והמצב.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==