אלצהיימר ודמנציות אחרות | רחל ברנבאום עורכת

הטיפול והתמודדות המטפלים עם תשושי נפש בקהילה 114 למטפלת, כי ההשפעה שיוצר הסנוזלן מלווה אותה לאורך כל שעות היום. היא אמרה, כי היא מרגישה רגועה יותר אחרי השהות בחדר. להלן תגובות אחדות של מטופלים: "צינור הבועות עודד אותי. כל פעם שאני נכנס לכאן זו חוויה חדשה. אני מרוויח משהו כל פעם". "אני מועשר על ידי חוויית הסנוזלן". "כשאני יושב כאן, אני חש מסופק". "אני מרגיש נינוח בחדר". "טוב להרגיש נורמלי". "המוזיקה שינתה את מה שהרגשתי". "הרגשתי רגוע יותר כשיצאתי מהחדר". "אחרי דקה אחת כאן, אני שוכח את המהומה ויכול לנוח". "החדר גורם לי להרגיש נפלא". "טוב לדעת שיש מקום נחמד, שבו אנו יכולים ליהנות". "אני בעולם אחר". "איזו עבודה היא עשתה איתי... נכנסתי לחדר, פתחתי את הפה והכול יצא". "ריח גן עדן". "הבועות והמוזיקה מזכירים לי את ביתי ליד הים". המראות שבחדר מעוררות לעתים תגובות מעניינות. רבים מדברים אל "האיששבמראה". חלקם אף מזהים את עצמם. מטופל אחד, אשר לא הגיב ורבלית ולא השתתף בשום פעילות נכנס לחדר. המטפל יצר עמו קשר עין והחזיק את ידו. המטופל הצביע לעבר צינור הבועות, הביט במטפל והרים את אגודלו לאות "או-קי". זו הייתה דוגמה נפלאה לתקשורת לא מילולית. הצוות לא היה מודע כי המטופל מסוגל לסוג כזה של תקשורת. במקרה אחר של אדםמנותק הסובל מדמנציה מתקדמת, הצליח המטפל ליצור תקשורת מילולית ולא מילולית בחדר הסנוזלן. הוא עמד עמו ליד הבועות והמראות ושאל מספר שאלות. המטופל הניד את ראשו, משך בכתפיו ואף אמר "אני חושב שכן". מאוחר יותר, כשנשאל מטפלו הסיעודי אם הייתה זו תגובה טיפוסית לגביו, תשובתו הייתה שלא. כמו כן, היו תוצאות מובהקות במקרה של מטופלת אשר נהגה לצעוק בקול רם בשפה זרה. הצוות לא הבין למה התכוונה, ניסה להרגיעה באמצעות תשומת לב אחד על אחד ועיסוי ידיים בתוך חדר הפעילות הקבוצתית. כשהתקבלה ההחלטה לנסות את חדר הסנוזלן התלוו אליה שני אנשי צוות. כשנכנסה לחדר, כמעט מיד הפסיקה את צעקותיה, החלה להביט סביבה והגיבה חיובית למגע ובחיבה אל הצוות. היא נשארה שקטה ורגועה במהלך הפגישה, בעודה מגיבה באופן המתאים לכל גירוי. תוצאה מפתיעה נוספת התקבלה במהלך עבודה עם אדם הסובל ממחלה נדירה המזכירה אלצהיימר, אך עם סימפטומים שונים. הוא לא השתתף בפעילויות קבוצתיות ובילה רוב הזמן בהליכה הלוך ושוב במסדרון. לא דיבר וכמעט שלא יצר קשר עין. המטפלת בסנוזלן, בניסיון לעניין אותו, שאלה למספר ילדיו ושמותיהם. הוא יצר קשר עין              

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==