אלצהיימר ודמנציות אחרות | רחל ברנבאום עורכת
אלצהיימר ודמנציות אחרות 75 השתתפות בכל פעילות צריכה להיעשות בהסכמה. לעתים, יש לתת קצת עידוד (לא אגרסיבי מדי), כדי לקבל הסכמה זו. אפשר לעזור לאנשים, אבל לא לעשות בשבילם את מה שהם יכולים לעשות בעצמם. זאת, מתוך כוונה לתת להם עצמאות במידה האפשרית והרגשה שהם עדיין יכולים להיות יצירתיים. כאמור, חלק זה של הספר כולל מספר תתי-פרקים ובהם דוגמאות של הפעלות העשויות להיות פתח לעבודה עם חולי דמנציה. חשוב לזכור, שמוצגות כאן רק אפשרויות אחדות. בנספח לספר מופיעה רשימה של 101 רעיונות שאפשר לעשות עם חולי דמנציה. מכל מקום, על המטפל להשתמש ביצירתיות שלו, כדי לפתח תכנית טיפול לכל חולה ולכל קבוצה. מקורות Bell, V., Troxel, D., Cox, T.M. & Hamon, R. (2007). The best friend book of Alzheimer's activities (Vol. II). Baltimore: Health Professions Press. Bowlby, C. (1993). Therapeutic activities with persons disabled by Alzheimer's disease and related disorders . Baltimore: Aspen Publishers. Carlson, D.M. & Foster, B. (2000). Reaching communities with Alzheimer's education. A comprehensive train-the trainer manual . Reno, Navada: Eymann Publications. Fazio, S., Chavin, M. & Clair, A. (1999). Activity based Alzheimer care: A national training program. American Journal of Alzheimer's Disease , May-June 14 (3): 149-156 Marshall, M. & Hutchinson, S. (2001). A critique of research on the use of activities with persons with Alzheimer's disease: A Systematic literature review. Journal of Advanced Nursing , August 35 (4): 488-496. Mendez, M.F. (2004). Dementia as a window to the neurology of art. Med. Hypotheses , 63 (10): 1-7. Miller, B.L. & Hou, C.E. (2004). Portraits of artists: Emergence of visual creativity in dementia. Arch. Neurol ., June, 61 (6): 842-4. Moeller,J. & Kolanowski, A. (2006). Lessons learned when working with persons who have dementia. Activities Directors Quarterly for Alzheimer's & Other Dementias , 7(1): 4-9. .5 .6
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==