טיפול בית | בזקנים המוגבלים בתפקודם | אסתר יקוביץ, עורכת
102 חלק ראשון שאותו העסיקו המשתתפים בתכנית צרכנות ישירה התאים להם יותר מבחינה תרבותית ומבחינת השפה. זאת, כיוון שבמקרים רבים הועסק בן משפחה וכי התפתחה מערכת יחסים ). נמצא גם, כי תחלופת Tilly, Wiener & Cuellar, 2000 קרובה יותר בין המטפל למטופל ( העובדים הייתה נמוכה יותר ושמטפלים שהועסקו באופן ישיר העניקו יותר שעות טיפול, גם כאשר היה מדובר בעובדים שאינם בני משפחה. עם זאת, הצרכנים שהעסיקו בעצמם את המטפל ציינו, שהיה להם קשה לעשות זאת ושרובם לא קיבלו עזרה בתהליך זה. אף שהמטפלות שבקבוצת הביקורת הועסקו על ידי סוכנויות והוכשרו לכך על ידי גורמי מקצוע, לא היה הבדל בשביעות רצונם של הלקוחות מהשירות, או שהיא הייתה גבוהה יותר בקרב אלה שהשתתפו בתכנית לצרכנות ישירה. לעומת זאת, הדגם המסורתי לא העלה תוצאות חיוביות יותר מאלה של המודל לצרכנות .) Benjamin, Matthias & Franke, 1998 ישירה באף לא אחד ממדדי התוצאות שנבדקו ( ) backup אולם, אחד החסרונות שציינו הצרכנים במודל הכספי היה מחסור בתכנית גיבוי ( כאשר המטפל נעדר, דבר שממנו נהנים על פי רוב צרכנים של שירותים המסופקים על ידי סוכנויות פורמליות. עבור אנשים מוגבלים וקשישים במיוחד, עניין הגיבוי יכול להיות קריטי ). במענה לבעיה זו פותחה תכנית של "תגובה מהירה", Benjamin & Matthias, 2000 ( .) Wong, 2000 המספקת עובד מחליף ( " Independent קרן רוברט ווד ג'ונסון תומכת במימון מגוון התכניות המוכרות כ- . בשנת 4991 גם החלו להתבצע מחקרים אשר התמקדו בחקיקה בתחום המיסוי Choices " וההעסקה במסגרת תכניות של צרכנות ישירה. במחקרים אלה נבחנו 22 תכניות לצרכנות ). מחקרים Flangan, 1994; Flangan & Green, 1997 ישירה ב-61 מדינות בארצות הברית ( אלה הביאו לשיפור במדיניות ובנהלים למילוי טופסי המיסוי של עובדים המועסקים על ידי לקוחותיהם באופן ישיר. יתרה מזאת, פותחו מודלים שונים של שירותי תיווך למתן סיוע fiscal בכל עבודת המינהלת הכרוכה בהעסקתם של עובדים במסגרת צרכנות ישירה ( ), ואף נכתב מדריך לשימוש הלקוחות המקבלים על עצמם אחריות intermediary models ). כיום, נערכות consumer-friendly training manual מלאה להעסקתם של העובדים ( " Cash & Counseling Demonstration וות במחקר הערכה ומוכרות כ- ֻ מל ַ תכניותהדגמה, ה ). תכניות & Evaluation " ( Doty, 2000; Doty, Mahoney & Simon-Rusinowitz, 2007 אלה מיושמת בשלוש מדינות בארצות הברית: פלורידה, ארקנסס וניו- ג'רסי ומלוות במחקר הערכה, תוך השוואה בין שתי הקבוצות במספר מרכיבים: שביעות רצון של הלקוחות ואיכות הטיפול. כמו כן, נבחנת ההשפעה על התומך הלא פורמלי, והשוואה בין עובדים שקיבלו תשלום ישיר מהלקוחות לבין עובדים שהועסקו על ידי סוכנויות על פי המודל המסורתי ). לקחים מתכנית ההדגמה הצביעו Mahoney, Simone & Simon-Rusinowitz, 2000 ( על חשיבותו של שיווק נכון של התכנית, תוך התאמתו לאוכלוסיות שונות. בנושא של מתן ) ולניצול לא נכון בכספים, מדווח כי fiscal intermediary סיוע לניהול חשבונות והעסקה (
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==