פעילות פנאי ותעסוקה לזקנים | יובל נוה, מרגריטה רחנאייב

113 מדריך והנחיות תעסוקה עורכת תרגילי חימום הקשורים לנושא (לדוגמה:חיקוי תנועת ציפור עפה). בהמשך, היא מחלקת למשתתפים דפי צביעה לפי בחירתם, וההתערבות הופכת פרטנית. לסיום הפעילות המנחה מסכמת. פעולות נדרשות מיומנויות ביצוע: מיומנויות מוט-וריות: • יציבה: ‐‐ מייצב - נדרשת יכולת לשמור על שליטת גו לאורך כל הפעילות - ללא שינוי תנוחה או איבוד שיווי משקל המפריע להמשך ההשתתפות. ‐‐ מיישר - דרושה יכולת לשמור על ישיבה זקופה לאורך כל הפעילות. ‐‐ ממקם - יכולתו של המטופל למקם את הכיסא ואת עצמו ביחס לשולחן וביחס למשתתפים האחרים. בנוסף, נדרשת יכולת למקם את עצמו ביחס לחפצים בהם ישתמש בהמשך. • תנועה: ‐‐ מושיט - נדרשת יכולת ליישר ולהושיט את הזרועות. לדוגמה: יישור המרפק לשם חיקוי תנועת הציפור; תפיסת החפצים הנחוצים לביצוע המשימה. • תיאום (קואורדינציה): ‐‐ נדרשת יכולת להשתמש בשני חלקי הגוף בו-זמנית. לדוגמה: הידיים - בזמן הצביעה, חיקוי התנועה וכולי. • אנרגיה: ‐‐ שומר על סיבולת - נדרשת יכולת להשלים את המטלה בעקביות, ללא עדות לעייפות פיזית או צורך בהפסקה. לדוגמה: בזמן הצביעה. מיומנויות תהליך • אנרגיה ‐‐ שומר על קצב - נדרשת יכולת לשמור על קצב עקבי ויעיל לאורך כל הפעילויות. ‐‐ )) - שמירה על קשב ומיקוד לאורך כל הפעילויות. Attends שמירה על קשב • ידע ‐‐ בוחר - בוחר את הציוד והחומר הדרושים לביצוע המשימה. לדוגמה: בחירת צבעים מותאמים, פייטים (נצנצים) ודבק, וכן הלאה. ‐‐ משתמש - משתמש בחומרים באופן הגיוני. לדוגמה: בצבעים לצביעה. • ארגון בזמן ‐‐ יוזם - מתחיל את המשימה ללא היסוס. לדוגמה: עונה על שאלות המנחה הקשורות לנושא. ‐‐ ממשיך - דרושה יכולת לבצע רצף צעדים באופן חלק. לדוגמה: לצבוע חלק שלם מהתמונה. ‐‐ מסיים - יכולת להשלים את הצביעה באופן לא חפוז. • ארגון במרחב ועם חפצים ‐‐ מחפש - מחפש כלים וממקם אותם באופן הגיוני. לדוגמה: מחפש את הצבעים ואת דף הצביעה אותו הוא מבקש לצבוע. ‐‐ אוסף - יכולת לאסוף ולרכז כלים בצורה יעילה, הכוללת איסוף או החלפה של חומרים שהושמטו מעבר לסביבתו המיידית. לדוגמה: מבקש לצבוע בחומר שלא נמצא עם הציוד שעל השולחן. ‐‐ מארגן - מסדר את הסביבה ואת הכלים הנחוצים באופן כזה שיקל עליו. לדוגמה: מניח את הצבעים בקרבתו.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==