פעילות פנאי ותעסוקה לזקנים | יובל נוה, מרגריטה רחנאייב

196 מדריך והנחיות תעסוקה פעילות קבוצתית תאריך: ______________ 1 מספר פגישה: כלי נגינה הנושא: שעה משך הפעילות: ____ מספר משתתפים: גרייה חושית, שמירה על ערנות, שיפור הקשב והריכוז. מטרה: צלילי כלי נגינה שונים להשמעה, כלי נגינה (תופים, מצלתיים, משולשים וכולי), תמונות. אביזרי עזר: תיאור הפעילות: 11 . התכנסות: הסבר על מהלך הפעילות. ברקע: מתנגנת מוזיקה שקטה. 22 . הפעלת בתנועה: שימוש בכלי נגינה כגון תוף מרים, מצילתיים, משולש, אצבעון, צמיד פעמונים, רעשנים וכולי. 33 . גרייה חושית: חלוקת תמונות של כלי נגינה שונים והשמעת צלילי כלי נגינה מוקלטים. משמיעים למשתתפים צליל כלי נגינה אחד בכל פעם, ואז מפסיקים. המשתתף שזיהה את הצליל אשר מתאים לתמונה שבידו - מרים אותה. מעודדים את חברי הקבוצה לעזור האחד לשני. 44 . גירוי שמיעתי: השמעת מוזיקה. כל המשתתפים מצטרפים בנגינה על הכלים שברשותם. 55 . סיום: תודה על שיתוף הפעולה. ____________________________________________________________ שינויים: מרכיבים שהשפיעו על הקבוצה: ‰‰ ערנות וקשב: תקין/לקוי. ‰‰ יכולת קוגנטיבית גבוהה/מתאימה/נמוכה. ‰‰ יכולת מוטורית גבוהה/מתאימה/נמוכה. ‰‰ מחלה של חלק מהמשתתפים. ‰‰ תקשורת תקינה/לקויה. ‰‰ אחר: _____________________________________________ סיכום: ‰‰ שיתוף הפעולה מצד המשתתפים היה: מלא / חלקי / חסר. ‰‰ המשתתפים נהנו והתעניינו בפעילות: כן / לא. ‰‰ השלבים המהנים בפעילות: מספר ______ ______ ‰‰ השלבים הפחות מהנים בפעילות: מספר ______ ______ ‰‰ השלב שעורר את המשתתפים: _______ _________ ‰‰ האם מטרת הפעילות יושמה? כן / לא ‰‰ האם המשתתפים הביעו עניין לחזור על הפעילות פעם נוספת? כן / לא ‰‰ פירוט: _____________________________________________ _____________ חתימה:

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==