פעילות פנאי ותעסוקה לזקנים | יובל נוה, מרגריטה רחנאייב

32 מדריך והנחיות תעסוקה אופי אפיון התמודדות "קשקשן" כל הזמן מדבר עם אחרים. ניתן להציע שיעבור מקום לאחור או לצדי הקבוצה - כך שלא יפריע לאחרים. ניתן לשלב בפעילות אתנחתות בהן המטופלים יכולים לדבר האחד עם השני. "קרצייה" מבקש תכנית פעילות קפדנית ומסודרת. מעוניין שכולם כאחד יבצעו את הפעילות. מתרגז על אלה שאינם מבצעים את ההוראות במדויק. אשרו את הצורך בקביעות וסדר - כפי שמבקש. אך, עודדו אותו להתמקד בעצמו במקום באחרים. "מנהיג מלידה" יוזם, מציע רעיונות ומספק משוב. מעוניין לעזור. לעתים מעורר ומעודד את חברי הקבוצה. אפשרו למטופל לתרום בדרך כלשהי. לדוגמה:במתן עזרה בציוד ובאיתור מטופלים המתקשים בפעילות. "בודד" שקט, "חי עם עצמו", לעתים מופנם. אינו מבקש לעורר תשומת לב. הימנעו ממתן משוב בנוכחות אחרים. צרו תקשורת תוך שמירה על פרטיות. "סוליסט" בולט בקהל. מביע את הייחודיות שבו. חושב שיודע יותר מהמדריכה. מגיע מאוחר ועוזב מוקדם את הקבוצה. ארגנו את הקבוצה כך שהמטופל לא יימצא במרכז. צרו אתנחתות המאפשרות למטופלים לבחור ולשנות את אופי הפעילות. "אנוכי" בעל גישה האומרת "אני ראשון". דואג קודם לעצמו. היו דיפלומטיים, התייחסו למטופלים בצורה שווה. "המתלונן" רועש, מרכל, מספק הערות שליליות. "כל העולם נגדו". הביעו אמפתיה באופן אישי לאחר הפעילות - כדי לאשר למטופל ששמעתם אותו. יש להימנע מלתת יותר מדי עצות. "המרצה" יעשה כל שיתבקש על מנת לרצות. מעוניין לעזור לאחרים. היו שיפוטיים במובן החיובי. ייתכן שיזדקק לחיזוק בביטחון העצמי. ספקו הזדמנויות להוביל.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==